Zondag is Hector – GFC dag.

Aanstaande zondag 14 april ontmoeten de teams van Hector en GFC elkaar voor de eerste keer dit seizoen. Deze wedstrijd begint om 14.00 uur op sportpark het Doesgoor.

Maar zoals het inmiddels een goede gewoonte geworden is, zijn er op zo’n wedstrijddag meerdere confrontaties tussen Hector en GFC.

Het begint ’s morgens om 10 uur als de 7 tegen 7 teams van beide verenigingen elkaar treffen op het kleine kunstgrasveld. Na afloop gaan alle 7×7 spelers in een uiterst gemoedelijke sfeer in de kantine over tot een uitgebreide nabespreking van die wedstrijd. Even traditioneel is inmiddels dat dan rond het middaguur een prima buffet door die spelers gezamenlijk wordt opgepeuzeld.

Om 13.30 is er een voorwedstrijd tussen twee JO8 teams van Hector en GFC. Diezelfde voetballertjes zullen dan aan de hand van de spelers de opkomst op het veld meemaken.

En heel belangrijk: alle spelers worden voorafgegaan door de scheidsrechter en de Pupil van de Week. Dat is bij deze wedstrijd Zoey Lynn Slaghuis uit Hector JO8-2.

Zoey heeft de belangrijke taak om vervolgens de  aftrap te verrichten en te proberen de keeper van GFC (voor de eerste keer?) het nakijken te geven.