Hector JO14-1 is koploper!

Na drie weken zonder wedstrijd (nou ja, op 20 minuten bekerwedstrijd na) trad Hector JO14-1 aan tegen Oranje Nassau JO14-2. Die tegenstander had evenveel punten als Hector maar wel een wedstrijd meer gespeeld. Dus het zou best wel eens een moeilijke pot kunnen worden.

En dat bleek, zeker in de eerste helft. Het ritme zat er niet in bij Hector, er werd niet of nauwelijks gecombineerd. Toch werd er wel een aantal (soms goede) mogelijkheden gecreëerd, maar die waren niet besteed aan de groen witten. Zelfs een penalty werd niet benut! Dat had ook alles te maken met de meer dan voortreffelijke keeper van ON. Die hield werkelijk alles er uit.
Zelf kroop Hector door het oog van de naald toen bij een uitbraak een ON speler alleen voor Coen opdook, maar Coen wist de bal tegen te houden.
De rust brak aan met 0-0.
Hector had het ook moeilijk met het nogal fysieke spel van de tegenstander. Er werden de nodige overtredingen gemaakt waarbij in onze ogen de scheidsrechter correct optrad.
Na de rust liep het wat beter bij Hector.  Het middenveld kreeg weer grip op de wedstrijd en dat scheelt een stuk. En na zo’n 15 minuten spelen werd er dan eindelijk gescoord. Julian was attent bij een niet goed verwerkte bal en tikte de 0-1 binnen. Na een bal op de lat was Yual attent en scoorde zijn eerste doelpunt voor Hector JO14-1! En identiek aan zijn eerste doelpunt was Julian ook de maker van de 0-3. Dat was dan ook de eindstand.
Na 4 wedstrijden 12 punten, het loopt lekker.

Na de wedstrijd zagen we tot onze grote verrassing dat onze directe concurrent Excelsior’31 JO14-2 twee punten had laten liggen. En zo staat Hector JO14-1 nu ongeslagen bovenaan! Weliswaar samen met Barbaros JO14-1, maar dat team heeft een wedstrijd meer gespeeld. En bovendien, Hector heeft van Barbaros al met 6-0 gewonnen!

De volgende wedstrijd is op 10 november thuis om 11.30 tegen Eilermark JO14-1.