Hector JO14-1 maakt sterke indruk

In de  wedstrijd tegen Barbaros JO14-1 werd meer tegenstand verwacht dan in beide voorgaande wedstrijden die erg ruim werden gewonnen.

En dat klopte, Barbaros was zeker in het eerste kwartier een taaie tegenstander. Hector was duidelijk sterker, maar echt gevaarlijk werd het nog niet. Het was wel een genot om te zien hoe de jongens op het middenveld en de aanval elkaar wisten te vinden in de opbouw, maar ook hoe de verdedigers erg zelfbewust hun tegenstanders uitschakelden. Coen hoefde slechts een paar keer echt in actie te komen.
Na 15 minuten spelen bereikte Kars Luuk middels een fraaie dieptepass. En Luuk deed wat hij al zo vaak heeft gedaan dit seizoen: hij scoorde de 1-0. Nog geen vijf minuten later zette Luuk de bal goed voor, waarna Kars de bal fraai inknikte, 2-0.
Nog voor rust kwam de 3-0 op het scorebord na een wederom fraaie pass van de stofzuiger op het middenveld, Thijs. Hij zette Luuk weer aan het werk en die maakte het rustig af. En het scheelde maar een paar millimeter, of Yual had zijn eerste doelpunt gemaakt voor JO14-1.

Na de rust hetzelfde spelbeeld met een fysiek wat sterker Barbaros, maar voetballend was Hector duidelijk de betere. Met een werkelijk erg fraai schot werd het 4-0 door Julian. Diezelfde Julian zette Stef vrij voor de keeper en zo was het al 5-0. En vijf minuten vóór tijd kreeg Thijs de beloning voor zijn sterke spel: hij schoot de bal hard en onhoudbaar in. Met 6-0 kwam het einde van de wedstrijd.

Eindelijk dus wel een wedstrijd met echte tegenstand. Maar als ook dan gewonnen wordt met 6-0, ja, dan ontstaan er toch wel bepaalde verwachtingen…..

De komende twee wedstrijden gaan beiden als thuiswedstrijd tegen Excelsior’31 JO14-2. Tot nu toe ook nog ongeslagen. Op 20 oktober als bekerwedstrijd, een week later is het een competitiewedstrijd.