Jongste Hector jeugd groeit en bloeit

Als je op een zonnige zaterdagmorgen om 9 uur op ’t Doesgoor loopt, is het een genot om te kijken wat er rondloopt en dartelt over de velden.

In een hoek van het kleine kunstgrasveld zijn vandaag 15 welpen (ze waren er niet allemaal) druk bezig de beginselen van het voetbal onder de knie te krijgen. Met de bal aan de linkervoet om het ene pionnetje, dan met de rechtervoet om het andere pionnetje. Poeh, dat valt nog niet mee voor onze jongste lichting. En bij het traditionele partijtje zie je dat de term “kluitjesvoetbal” hier zeker van toepassing is.

Maar een veld verderop, waar het JO8-1 team voetbalt, daar zie je dat in een paar jaar tijd die behendigheid met de bal al snel komt. Daar wordt gedribbeld, gepingeld en geschoten dat het een lieve lust is.
Dat kan en doet het JO9-1 team ook, maar daar is naast het voetbal ook al wat meer lichamelijke inzet zichtbaar. Ook iets dat groeit in de loop der jaren.
Zowel JO8-1 als JO9-1 waren flink op schot die morgen, beide teams wonnen toevallig met dezelfde grote cijfers, 11-3!
Bij het afsluitende penalty schieten waren mooie doelpunten en fraaie reddingen van de keepers te zien! En na afloop wordt heel sportief de tegenstander bedankt voor de wedstrijd.

Het team JO8-2 (vorig seizoen nog 4×4) speelde die morgen een uitwedstrijd, maar ook zij boekten een ruime 7-0 overwinning.
Op korte termijn zal uit de groep van de oudste welpen een team worden geformeerd dat in de 4×4 competitie gaat spelen. De eerste stap naar een voetbal carrière?

Kortom, de jongste jeugd bij Hector groeit en bloeit!!!