Hector JO13-1 koploper!

Al een aantal weken was Hector JO13-1 het team met de minste verliespunten. Maar door het verschil in gespeelde wedstrijden was er nog geen overzichtelijke stand in onze poule. Met de wedstrijd tegen Enter JO13-2 in het vooruitzicht zouden we duidelijk kunnen maken dat we echt koploper zijn. Maar dan moest die wedstrijd eerst nog wel gewonnen worden!

Enter stond niet al te hoog, maar dat betekent niet automatisch dat je dan ook wint. En dat bleek, want de ruststand was 0-0. Met weliswaar een veel sterker Hector, maar het enige dat telt zijn dan de doelpunten. En die maakte Hector niet, ondanks een aantal riante kansen. Coen had een rustige morgen in de goal, want Enter kwam er nauwelijks door.
De tweede helft begon met invaller Jeroen (nou ja invaller, hij is inmiddels niet meer weg te denken uit ons team). Dat bracht direct wat meer power in de voorhoede. En na 8 minuten kreeg Jeroen de bal op rechts, zette goed door, keek waar de vrije man stond en legde de bal panklaar op de schoen van Timo. Pats, de 0-1 stond op het scorebord. Daarmee viel druk bi  Hector weg en werd er wat gemakkelijker gevoetbald. Al bleven er weer de nodige kansen onbenut. Jeroen scoorde de 0-2 en wist een aantal minuten later net als bij het eerste doelpunt Timo te vinden, die ook nu weer de bal tegen de touwen joeg. De 0-3 overwinning was meer dan verdiend.
En het betekende meteen dat Hector JO13-1 nu de ongeslagen koploper is na 6 overwinningen en 2 gelijke spelen. Al staan we maar 1 verliespunt voor op Excelsior. Met nog twee wedstrijden te gaan wordt het steeds spannender…..

Aanstaande zaterdag 27 mei is de volgende wedstrijd, thuis om 10 uur tegen Luctor et Emergo JO13-3.