Hattrick Marinus Wolters bezorgt Hector de overwinning.

Hector blijft het goed doen de laatste weken en lijkt zich tijdig uit de degradatiezorgen te spelen.
In de eerste helft was Rood Zwart net iets beter. De Deldense ploeg had het meeste balbezit en men vond elkaar net iets gemakkelijker. De verdediging gaf echter ook niet veel weg en ook Hector dook een paar keer gevaarlijk op voor het doel van Rood Zwart. In de 44e minuut was het echter Rood Zwart dat toch de leiding nam doordat een hoekschop goed ingekopt werd door Rodi Beukert.
Na de rust een compleet ander spelbeeld. Hector zette er een tandje bij en won nu wel nagenoeg alle duels. De wonderschone gelijkmaker kwam van het jonge talent Arno Katera die de bal met de hak achter het standbeen langs binnen werkte. Daarna was het de beurt aan Marinus Wolters. Een prachtige voorzet van Wesley Zwoferink stond aan de basis van een even mooi doelpunt. Wolters reageerde alert en kopte de bal schitterend achter de Rood Zwart doelman. Na die 2-1 kwam de Deldense ploeg niet meer in het stuk voor. Wolters reageerde nog 2 maal attent op een paar goede voorzetten van resp. Cris Haverslag en Unal Kel en voltooide daarmee een schitterende hattrick.
Hector lijkt op tijd in vorm te zijn om degradatie te ontlopen maar er zullen nog wel een paar wedstrijden gewonnen moeten worden. Aanstaande zondag staat er weer Hofderby op het programma en dat is de kraker tegen Sportclub Markelo. De aanvang van die wedstrijd is om 14.00 uur.

Pupil van de Week is dan Daan Scholten uit Hector JO8-2.