Hector verliest in blessuretijd van Diepenheim.

Diepenheim heeft Hector vandaag op eigen veld verslagen. In een wedstrijd waarin Diepenheim de grootste en beste kansen had, viel de enige goal van de wedstrijd in blessuretijd. Een ongelukkige eigen goal van Christian Jimenez betekende de 0-1 en de nederlaag. De bezoekers uit ’t Stedeke waren aanvankelijk de betere ploeg. Eerst was het Joost Elderink die in de tiende minuut gevaarlijk was en daarna spits Benny Brinkman. De Hectorianen hadden het wederom lastig tegen het lager geklasseerde Diepenheim. In de 34e minuut leek het dan ook 0-1 te worden, maar Joost Elderink stuitte op doelman Daniël Kolbe. Na de megakans leken de groen-witten wakker geschud en waren er ook kansen aan de andere kant. Eerst loste Marinus Wolters een afstandsschot en daarna kreeg Unal Kel een megakans om de score te openen, maar hij miste.

In de tweede helft waren er minder kansen, de enige echte mogelijkheden waren voor de bezoekers. Het was Thomas Roesink die bal pan klaargelegd kreeg in de 55e minuut, maar ruim naast schoot. Hector kon op een momentje van Cristian Jimenez na, niet echt gevaarlijk meer woorden voor het doel van de tegenstander. Vooral nadat de net ingevallen Lars Nobbe rood kreeg, klopte Diepenheim vaker op de deur. Eerst was het Gijs Haan die de bal op de lat schoot en in 88e minuut Jelte Zwiers die ook het houtwerk raakte. Het leek, net als in de vorige seizoenshelft zonder doelpunten te gaan eindigen, maar in de absolute slotseconde werd de ban dan toch gebroken. Een voorzet van Diepenheim werd ongelukkig in eigen doel gewerkt door Cristian Jimenez.
Door de nederlaag blijft het ontzettend spannend onderin in de 4e klasse B. Dat komt met name doordat hekkensluiter Enter won van Bentelo en FC Aramea UDI klopte.

Foto’s: Jeroen van Vliet