Goed voetballend Hector speelt gelijk

Zowel Hector als TVO wisten zondagmiddag niet te scoren. De Hectorianen speelden een goede wedstrijd maar kregen de ballen er simpelweg niet in.

Vanaf het begin was het een leuke wedstrijd. TVO startte het best maar daarna meldde Hector zich meerdere malen aan het front van de ploeg uit Beckum. Eerst was Christian Jimenez die als gelegenheidspits de bal op het hoofd kreeg en over kopte. Tien minuten daarna volgde de grootste kans van de eerste helft. Een goede actie van Cris Haverslag werd voortgezet door Remy Dijkstra, de middenvelder zette goed voor en werd door de verdediging van TVO bijna in eigen doel gewerkt.

In de tweede helft gingen de groen-witten door waar ze mee bezig waren. Na twee minuten kreeg opnieuw Cristian Jimenez weer een kans, maar scoren deed hij niet. Tot de zestigste minuut bleef het aardig rustig voor beide doelen. Daarom besloot Mark Dijkstra het team een impuls te geven: Unal Kel werd gebracht. Na een paar minuten bracht het al resultaat, de aanvaller leek namelijk op de keeper af te maar werd naar de grond getrokken. Tot frustratie van de Hector-aanhang gaf de leidsman slechts geel aan de TVO-verdediger. Unal Kel kreeg daarna nog een kans, ook die ging er net niet in.

Het leek dus op een doelpuntloze wedstrijd af te stevenen toen plots Dani Francis de bal verkeerd raakte en bij topschutter Jorn Groothuis terecht kwam, tot opluchting van Dani Francis spatte de bal op het houtwerk.

Door het gelijkspel loopt Hector een punt in op FC Aramea dat vandaag met 3-1 verloor. Met de drie wedstrijden die Hector nog tegoed heeft kunnen ze de vier punten die nodig zijn om handhaving te bewerkstelligen, zeker nog wel goedmaken.