Zwaarbevochten driepunter voor Hector!

De thuiswedstrijd tegen De Tubanters uit Enschede betekende destijds de eerste overwinning van Hector in deze competitie. Maar dat was uiteraard nog geen garantie voor een vervolg van dit succes in de uitwedstrijd, die vanmiddag in Enschede werd gespeeld.

Hector kwam al vroeg op voorsprong door Raùl Jimenez, die goed gebruik maakte van een grote fout in de defensie van De Tubanters. Bijna was het binnen 20 minuten al 0-2 geweest, maar onze topscorer Wesley Zwoferink zag ditmaal geen kans om te scoren uit een goede mogelijkheid.
De rust brak aan met een 0-1 stand.

Zoals te verwachten was, ging De Tubanters in de tweede helft vol in het offensief. De blauw zwarten kregen een aantal goede kansen, maar of er werd jammerlijk gemist of Koen Eekhout stond zoals gewoonlijk in de weg. Wat kan Hector blij zijn met zo’n goede keeper!
Het slotakkoord van De Tubanters was een bal tegen de paal. Maar gescoord werd er niet meer en zo nam Hector drie heel belangrijke punten mee naar Goor.

Hector staat nu op de 6e plaats met 3 punten achterstand op o.a. Victoria’28 uit Enschede. En dat is volgende week zondag de tegenstander van Hector. Die uitwedstrijd begint om 14.00 uur.
Het wordt dus een echte 6 punten wedstrijd.