Hector VR1 teleurgesteld na gelijkspel.

De één na laatste wedstrijd van het seizoen moesten de dames van Hector naar Borne waar het aantrad tegen Borne/ZV VR1.

Hector toog direct ten aanval. Na een ingooi van Tess Eelderink op Nikky Schut die verdedigd werd door een corner weg te geven. Deze werd door Nikky strak voorgezet maar de keepster was er bekwaam bij bij de eerste paal. Hector bleef het initiatief houden maar de eindpass was veelal niet goed verzorgd.
In de 8e minuut stuurde Romy Modders Mairée Olydam weg en haar schot werd door de keepster gekeerd.
Na een aanval over rechts via Lisa Nijman en Nikky werd haar voorzet tot corner verwerkt. Deze leverde niets op evenals ene vrije trap van Laura Imhoff die voorlangs ging. Mairée onderschepte een ‘opbouwbal’ maar de pass op Indy Leferink was net te scherp. Een kopbal van Laura viel achter de uitkomende keepster en ook deze poging van Indy kon Borne tot corner verwerken.
Er werd een drinkpauze ingelast waarbij door het kader werd aangegeven dat die eindpass nauwkeuriger moest zijn. Helaas werkte het veld in de wind hier niet in mee.
Na goed druk zetten kwam Mairée in balbezit maar haar schot ging helaas over. Na wederom een paar cornerballen gehad te hebben waar niet uit gescoord werd vond Hector toch het net in de 27e minuut.
Een afvallige bal werd door Nikky terug in de doelmond gekopt. Tess probeerde een omhaal welke niet richting de goal ging maar bij Indy L die de keepster verschalkte met een lob in de verre hoek.
Borne kon er weinig tegenoverstellen. Een paar keer een uitval waarbij ze probeerden van afstand tot scoren te komen maar die schoten waren te zacht of gingen naast. Of de gevaarlijke buitenspeelsters werden goed verdedigd door Danique Krul en Indy Bril.
Indy L werd door Romy M alleen voor de keepster gezet in de 35e minuut maar haar inzet verdween naast de verkeerde kant van de paal.
Na 40 minuten voetbal kreeg Hector het deksel op de neus bij een uitval van Borne. Er werd niet adequaat en fel verdedigd waardoor de speelster van Borne een afstandsschot kon lossen dat net onder de lat binnenviel en zo de 1-1 aantekende.
Na deze treffer kreeg Hector nog een mogelijkheid via Laura maar haar schot werd door de keepster gepakt. Met een gelijke stand werd er gerust. Helaas zonder thee of ranja.

Na de aftrap van Borne werd de dieptebal onderschept door Lynn Hartgring die Lisanne Gelen aanspeelde. Zij speelde Indy aan op rechts en na een individuele actie werd er weer een cornerbal weggegeven door Borne. Deze werd nu kort genomen door Nikky op Indy en na de kaatst werd de bal voor geslingerd. Lisa kon er koppend net niet bij maar de bal werd vanaf links weer voorgebracht waarbij Lisa de mogelijkheid kreeg te schieten maar de bal ging helaas over het doel van Borne.
Na een goede onderschepping van Kaylee van Coeverden werd Laura in stelling gebracht. Haar schot was wederom voor de keepster. Het werd meer en meer werkvoetbal en middenveld voetbal waarbij op een gegeven moment Borne een vrije trap mocht nemen maar deze werd door Floor Assink gekeerd.
Na wederom een drinkpauze was het eerste wapenfeit weer van Hector maar het schot van Nikky was voor de keepster. Kort daarna kwam Danique goed voor haar tegenstandster en speelde Linsey Alink goed aan. Haar voorzet werd ternauwernood geblokt. Hierna volgden een paar schoten van Borne en Hector op het vijandige doel maar gescoord werd hier niet uit.
Na een afvallige cornerbal werd de bal opnieuw ingebracht. Indy kopte helaas naast. Na een cornerbal van Borne moest Floor zich goed strekken en middels een cornerbal kon zij redding brengen. Niet veel later hoefde Floor niet in actie te komen nadat Borne een strakke voorzet voorlangs speelde.
De tijd begon te dringen en er werden meer risico’s genomen door Hector door o.a. Myrthe de Joode bij in de spits te zetten. Dit leverde natuurlijk ook ruimte op voor Borne. Uit een van de counters welke zij plaatsten kwam in de 81 minuut de bal gelukkig voor de voeten van een Borne speelster. Een hoog schot dat net onder de lat binnenviel betekende de 2-1 voorsprong voor Borne. Hierna nam Hector nog veel meer risico’s door alles of niets te spelen.
Nikky kon nog een schot lossen maar deze had de kracht niet. Na een actie op links kreeg Hector een corner te nemen welke door Nikky hard werd ingebracht. Ongelukkig voor een Borne speelster, maar gelukkig voor Hector, werd de bal zodanig getoucheerd dat deze in de goal verdween en de 2-2 opleverde.
De laatste minuten werd er nog alles aangedaan om de overwinning te behalen maar helaas leverde deze wedstrijd puntverlies op in de strijd voor de bovenste plek. Eindstand 2-2.

Zondag 21 mei spelen de dames de topper thuis om 11.00 uur tegen SDC VR2. Eén van de kampioenskandidaten die dan misschien kampioen kunnen worden, afhankelijk van hun resultaten tot dan.