Pupil van de Week Siem Lansink.

Hij had pas een paar dagen voor de wedstrijd gehoord dat hij Pupil van de Week mocht zijn bij de belangrijke wedstrijd van Hector tegen Twenthe. Gelukkig heeft hij met Emir een Hector speler in de buurt wonen die onlangs ook Pupil van de Week was, dus hij had Siem al enigszins op de hoogte gebracht van wat hem te wachten zou staan.
Siem was in ieder geval zijn goede humeur niet vergeten mee te nemen, want de glimlach op zijn gezicht was de hele middag aanwezig!
Voor verdere ondersteuning waren mama, papa, opa en twee oma’s meegekomen.
Siem voetbalt inmiddels een paar jaar bij Hector en vindt het geweldig leuk. Hij speelt dit seizoen in Hector JO9-2 op het middenveld. Lekker aanvallen, verdedigen, passjes geven en regelmatig zelf scoren.
Als je Siem vraagt naar zijn hobby’s, nou ga er dan maar even voor zitten. Natuurlijk buiten voetballen, buiten spelen, trampoline springen, hij is gek op auto’s, vooral op F1 auto’s en races. En heel bijzonder, Siem is dit jaar ook wagenbouwer voor de Goorse optocht bij de groep De Stamgasten. Niet vreemd natuurlijk als je vader Eltjo Lansink heet…..
Verder houdt hij heel veel van rekenen. De juffrouw op school noemt hem wel eens een wandelende rekenmachine.
Zijn favoriete voetbalclubs zijn FC Twente, Hector en PSG. Zijn favoriete voetballers Sem Steijn, Kilian Mbappé, Steven Berghuis en Frenkie de Jong.
Siem maakte kennis met de leider, grensrechter en trainer van Hector die uiteraard allemaal met Siem op de foto wilden gaan.
En Hector keeper Koen Eekhout was door Siem uitverkoren om met hem op de foto te gaan. Dat gaf Koen zoveel inspiratie dat hij die middag uitgroeide tot de beste man van het veld!
Van de scheidsrechter mocht hij de mooie, door Anneke Naafs gesponsorde bal meenemen het veld op.
Gelukkig was Siem al voorbereid op wat er zou gebeuren als hij samen met de spelers het veld op zou komen. Vuurwerk en veel rookbommen. Hij trok zich er niets van aan en onderging het allemaal met een glimlach.
Voorstellen aan het publiek, spelers een boks geven en de toss controleren. Siem deed het allemaal alsof hij het dagelijks doet. En uiteraard wilde ook het hele Hector elftal nog met Siem op de foto.

Na de aftrap samen met Wesley ging hij met de bal aan de voet richting keeper van Twenthe. Toen kwam voor Siem het hoogtepunt in zijn nog prille voetbalcarrière: hij durfde het aan om de keeper voor schut te zetten met een heuse panna! Koekoek!!
Helaas bleek Siem de enige Hector speler te zijn die scoorde die middag, want Hector verloor de belangrijke wedstrijd met 0-1.