Pupil van de Week Anis Aweys.

Hij had er lang op moeten wachten, Anis Aweys, maar hij was de laatstePupil van de Week van het seizoen bij de hele belangrijke wedstrijd van Hector tegen Neede. En hij had er zin in!

Hij kwam met een grote schare supporters: mama, papa, zijn zussen Aaya en Asra, zijn broers Mohamad en Asir. En niet te vergeten zijn tantes Halima en Fadumo.

Anis voetbalt in Hector JO10-1, meestal in de spits. En wat doet een spits? Scoren natuurlijk. En dat had Anis in de gewonnen wedstrijd van de dag ervoor ook gedaan.
Zijn hobby’s zijn vooral sporten, gamen en dansen. Maar hij helpt ook thuis waar nodig!
De favoriete voetbalclubs van Anis zijn Liverpool, Manchester City en PSV. En zijn favoriete spelers Cristiano Ronaldo en Mo Salah.
Anis wilde graag met Roy Scherphof op de foto, want dat is zijn buurman!

Doordat het gesprekje vooraf wat uitgelopen was, was er geen tijd meer om met de trainer van Hector op de foto te gaan. Maar gelukkig wel met de erg vriendelijke scheidsrechter. Die gaf Anis een fluitje en een hoesje met een gele en rode kaart.

De opkomst op het veld was heel bijzonder, want de spelers en dus ook Anis werden voorafgegaan door vlaggende Hector jeugdspelers.

Daarna was Anis heel belangrijk bij de toss. Want hij mocht het muntje opgooien! Dan uiteraard een elftalfoto met Anis er bij op en toen ging het gebeuren. De aftrap samen met Raùl Jimenez en vervolgens richting keeper van Neede. Anis koos een hoek om de bal in te schieten, mikte goed en schoot. Maar uitgerekend een polletje gras zorgde ervoor dat de bal net van richting veranderde en naast ging. Dat vond de keeper zo jammer dat hij Anis nog een kans gaf, hij mocht een penalty nemen. En die ging er feilloos in.

Hector won de wedstrijd met 3-2.