Teleurstellend resultaat voor Hector VR1.

De eerste thuiswedstrijd na de winterstop werd een deceptie voor Hector Dames 1.
Al na 6 minuten keken de groen-witten tegen een 0-2 achterstand aan. Deze kon niet worden weggewerkt ondanks de nog 84 minuten resterende tijd.
Mairée Olydam kreeg in de eerste minuut een schietkans na verkeerd uitverdedigen van de Twenthe goalie maar haar schot werd door de keepster gevangen.
In de 5e minuut was het Twenthe dat via rechts een aanval opzette. De rechtsbuiten gaf een voorzet over de grond en de inkomende speelster ronde bekwaam af, 0-1. Een minuut later was het wederom de rechtsbuiten die een voorzet gaf. Deze werd weggewerkt door de Hector verdediging, echter wel tegen een Twenthe speelster aan. De bal viel gelukkig voor haar voeten en zij scoorde in de verre hoek de 0-2.

In de 11e minuut speelde Laura Imhoff Mairée prima aan. De aanname ging net niet goed waardoor er een mogelijkheid verloren ging. Een minuut later werd er een prima aanval door het centrum op de mat gelegd door de Hector dames. Nikky Schut, Indy Leferink en Mairée speelden dit goed uit. Laatstgenoemde schoot de bal echter helaas net naast. Na een ingooi van Kaylee van Coeverden op rechts naar Laura kon de keepster de voorzet van Laura niet goed verwerken met een corner tot resultaat. Deze bal werd door de keepster prima uit de lucht geplukt.
Ook hierna kreeg Hector een paar cornerballen welke geen gevaar opleverden. In de 23e minuut werd er een aanval opgezet tussen Indy en Laura die de aanval afsloot met een schot dat helaas over ging. Hector draaide de duimschroeven nog meer aan, het herpakte zich, maar goals leverde dit niet op. In de 26e minuut was het Nikky die een voorzet gaf. De bal werd slecht verdedigd door de Twenthe verdedigster en de bal kwam voor de voeten van Mairée. Haar schot werd gered door de keepster. Niet veel later speelde Laura Mairée aan in de ‘16’ De aanname was perfect maar helaas kwam de inspeelpass hier opvolgend op de inkomende Indy net niet aan.
Twenthe kreeg tussendoor nog twee keer een cornerbal welke niets opleverden.
Maar in de 33e minuut was het eindelijk raak voor Hector. Na een aanval over rechts werd Mairée aangespeeld. Met een goede crosspass wist ze Indy te bereiken die op links geheel vrij stond. Koelbloedig en beheerst scoorde zij de 1-2. Dit was tevens de ruststand.

Na de ‘peptalk’ in de rust kwam het ‘voetbal’ er niet helemaal meer uit. Er was veel middenveld voetbal. Het duurde tot de 56e minuut voordat het eerste schot op goal te noteren viel. Deze werd ingeschoten door een Twenthe speelster maar werd door Floor Assink gered.
In de 61e minuut zette Hector via Laura, Linsey Alink en Indy een goede aanval op. Deze werd onreglementair afgestopt. Helaas ging de vrije trap van Indy over. In de 66e minuut onderschepte Lynn Hartgring de bal en stuurde Linsey goed weg. Haar schot werd een redding van de keepster die niet veel later met een blessure het veld moest verlaten.
Hector bleef aandringen, maar uitgespeelde kansen creëerden ze niet. Al was er wel een schot van Laura dat door de keepster werd gered, een voorzet die net de precisie miste om te scoren, een vrije trap die voorlangs ging, een vrije trap van 20 meter die over ging, een cornerbal die net niet binnen kon worden gekopt, na een individuele actie een schot gelost wat ook helaas over ging en de keepster die nog redding bracht op een schot.
Ondanks deze druk en risico’s genomen achterin, werd er niet meer gescoord en ging Twenthe er met de drie punten vandoor.

Noemenswaardig was ook de jeugdige scheidsrechter Tom Heuten die zijn eerste wedstrijd op zondag floot maar terug kan kijken op een heel goed debuut. Super gedaan.

Zondag 2 april spelen de dames de topper uit tegen Enter VR1. De aanvangstijd is om 11.00 uur.

Hecor VR1 vóór de wedstrijd……