Pupil van de Week Youri Hettelder

Youri was de eerste jeugdspeler die zich in het mooie Pupil van de Week jubileumtenue mocht vertonen! Dat had hij zich niet gerealiseerd, anders was het misschien nog spannender voor hem geweest!

Het was werkelijk een hele fanclub die Youri had meegenomen naar het Doesgoor. Natuurlijk papa, mama en zus Elin. Maar ook oma, opa, Jannie, tante Elle, oom Andre en Lars en Lieke!

Uiteraard was Youri erg blij met de mooie bal en het vaantje met zijn foto er op.
Hij speelt in Hector JO10-1 en is daar beurtelings keeper en verdediger. Al vindt hij dat laatste wel leuker. Gescoord heeft hij ook al.
De hobby’s van Youri zijn voetballen, gamen en helpen met koken. Met name het bakken van een ei is Youri’s specialiteit!
Zijn favoriete voetbalclub is FC Twente, waar hij soms met papa naar toe gaat. Een favoriete speler heeft hij niet echt.

Hij wilde graag op de foto met Tim Bannink. En dat is niet ongebruikelijk voor Tim. Maar de laatste keer dat hij met een Pupil van de Week op de foto ging, scoorde hij. Dus dat schepte wel wat verwachtingen.
Maar toen trainer Jordy Drenth naar Youri toe liep, wilde hij ook graag met hem op de foto. Geen probleem uiteraard,  want de Pupil van de Week heeft het voor het zeggen op zo’n middag!

Bij de opkomst, waarbij Youri uiteraard voorop liep, wachtte hem nog iets bijzonders. Want de beide teams liepen tussen twee rijen vlaggende Hector spelers van JO11-2 door.
Na de toss, door Youri scherp in de gaten gehouden, mocht zelfs het gehele Hector team nog met hem op de foto!
Daarna de aftrap samen met Wesley Zwoferink en daar ging Youri richting keeper van Rood Zwart. En heel zelfverzekerd schoot hij al snel en van grote afstand de bal keurig langs de kansloze keeper. Zo snel dat zelfs de fotograaf verrast werd!!
Hector won de wedstrijd met 3-2, mede door een doelpunt van jawel!! Tim Bannink.