Pupil van de Week Sil Jansen.

Het was heel spannend de afgelopen week voor Sil Jansen uit Hector JO10-1. Hij was in het midden van de week behoorlijk grieperig en het was de vraag of hij op tijd hersteld was om op zondag Pupil van de Week te kunnen zijn.
Maar wat is nu een beter medicijn dan het vooruitzicht op zo’n mooie zondag? Dus verscheen Sil gelukkig gewoon op het Doesgoor om zijn speciale middag te beleven!
Hij had een hele fanclub meegenomen: Mama (VTZ Hector), papa, zus Fem uit Hector JO13-2 (die 5 jaar geleden ook Pupil van de Week was), twee oma’s, twee oma’s en oom Thijmen. Van achternaam Damveld, wie kent hem niet bij Hector? Heel veel mensen nog, dat was te zien die middag.

Sil heeft naast voetballen nog de nodige hobby’s: drummen, Lego bouwen, zijn neefje Lex van 1 jaar leren voetballen en natuurlijk houdt hij net als veel kinderen van gamen.
Sil is ook gek op dieren, vooral op zijn konijn Jippie.
Zijn favoriete voetbalclubs zijn Manchester United en FC Twente. Zijn favoriete voetballer is de man van 500 miljoen: Cristiano Ronaldo.
Hij wilde graag op de foto met Tim Bannink, want die kent hij als zijn vroegere trainer. Nou was het al een paar keer voorgekomen dat de speler die met een Pupil van de Week op de foto ging, vervolgens in de  wedstrijd scoorde. Dus Sil legde zo wel veel druk op Tim!
Uiteraard wilde ook trainer Jordy Drenth graag met Sil op de foto. En dat gold ook voor de scheidsrechter.

Vervolgens kwam Sil samen met de spelers het veld op, legde de wedstrijdbal op de middenstip, nam samen met hen dankbaar het applaus van de toeschouwers in ontvangst, wenste iedereen veel succes en keek of de toss wel geheel volgens de regels verliep. Dat was het geval en dus kon er worden afgetrapt: door Sil uiteraard, samen met Wesley Zwoferink, de Hector spits.
Sil wist een aantal Eibergen spelers te ontwijken en ging vervolgens op de keeper af. En haalde toen een slimmigheidje uit: niet direct schieten maar gewoon door blijven lopen richting keeper. Die werd steeds zenuwachtiger om vervolgens kansloos te zijn tegen het mooi in de hoek geplaatste schot van Sil.
Dat alles werd van afstand goed bekeken door de Hector spelers en met name door Tim Bannink. Hij deed later Sil na en scoorde ook tegen de keeper van Eibergen!
Hector won de spannende wedstrijd mede daardoor met 4-3.