Hector VR1 is winterkampioen!!

De dames van SV Hector moesten het in de laatste wedstrijd voor de winterstop opnemen tegen SDC’12. Hector toog als koploper naar Denekamp waar het een lastige klus kon verwachten.
Hector had voorafgaande aan de wedstrijd 15 punten behaald uit 6 wedstrijden. SDC’12 had 7 punten behaald uit 4 wedstrijden. Een vertekend beeld, want mocht SDC’12 winnen dan kwamen ze qua verliespunten zelfs boven Hector te staan.

SDC’21 begon sterk en zette Hector meteen onder druk, vooral via de zijkanten. Dit leidde niet tot grote kansen, mede door goed verdedigend werk van de groen witten.
Na ongeveer 10 minuten kreeg Hector steeds meer grip op de wedstrijd en had een paar goede combinaties via links en rechts en ook door het midden. Hierdoor kregen we een paar goede kansen.
Mairée Olydam werd een keer weggestuurd door Nikky Schut en Indy Leferink en kwam alleen op de keeper af. Eén keer schoot ze vlak naast en de andere keer redde de keepster. Hector kreeg nog een paar kansen onder meer via Indy l en Nikky.
Na 30 minuten had Hector een geweldige aanval met meerdere spelers en deze werd netjes afgerond. Echter: na enige twijfel vlagde de grensrechter toch en floot de scheidsrechter voor buitenspel wat zeer onterecht was volgens menigeen.
De laatste 10 minuten van de eerste helft ging het over en weer. SDC’21 kreeg een paar corners maar Floor en onze verdedigers grepen elke keer goed in.
De kleedkamer werd met een 0-0 ruststand opgezocht. In de rust kregen de dames de complimenten over het vertoonde spel in de eerste helft.

De tweede helft was er meer evenwicht en waren de teams meer gewaagd aan elkaar. SDC’21 had iets meer balbezit maar beide teams kregen niet zoveel kansen meer.
Hector kreeg nog een keer een goede kans via Mairée en SDC’21 kreeg twee goede kansen. Maar Floor redde goed.  Een kwartier voor tijd was SDC’21 in de aanval en Romy Modders maakte een sliding, ze lag op de grond in de 16 meter, waarna de bal tegen haar hand werd aangeschoten en zij een penalty tegen kreeg. Verschillende reacties vloeiden hieruit voort of het wel of niet terecht was.
De penalty werd benut, ondanks dat Floor er kort bij zat, zodat de 1-0 voor SDC’21 een feit was. Maar de powergirls van Hector stroopten de mouwen nog een keer op voor een offensief. Dit leidde in de 80e minuut tot een corner voor Hector. Nikky zette deze voor, de keepster kon de bal niet vasthouden en door de druk van ons kon Tess de bal rustig in het doel schieten. De supersub was amper in het veld toen “oma” het net wist te vinden. Dit was zeer zeker de verdiende gelijkmaker. 1-1 was ook de einduitslag.

Het kader kon alleen maar complimenten uitdelen aan de dames. Na de tegenslagen in deze wedstrijd hebben ze de rug gerecht, de “keeze nit van de stoete loat’n vrett’n. Dit was echt weer een teamprestatie met goed voetbal.
Deze uitslag leidde zelfs tot iets wat voor onmogelijk was gehouden voor aanvang van de competitie, mede gezien het resultaat in de bekerwedstrijden.

HECTOR VR1 IS WINTERKAMPIOEN!!

Het Hector VR1 team wenst iedereen nu al prettige feestdagen en een heel gelukkig, mooi, sportief maar vooral gezond 2023 toe.

Tot na de winterstop.