Hector VR1 verliest voor de eerste keer.

Vandaag stond de wedstrijd tegen Enter op het programma. Deze tegenstander hebben de dames in de beker ook al ontmoet en werden toen totaal weggespeeld door Enter. De uitslag was destijds 0-9. Zij scoorden toen 6x via een afstandsschot. In de bespreking werd hieraan natuurlijk gerefereerd.

De eerste 10 minuten van de wedstrijd ging het over en weer. Dan Hector in de aanval, dan Enter. Dit resulteerde voor Hector in een paar schoten op doel van Nikky Schut, Tatum Schut, Mairée Olydam en Indy Leferink. Het waren dus hoofdzakelijk afstandsschoten welke niet echt gevaarlijk waren. Voor Enter gold precies hetzelfde en zij werden vooral via de linksbuiten en aanvoerder gevaarlijk. Gaandeweg de wedstrijd werd Enter steeds sterker, ze wonnen de duels steeds meer en waren agressiever in de duels met ons. Dit resulteerde in de 11 minuut tot een doelpunt van hen.
De linksbuiten van Enter maakte een goede actie aan de zijkant en schoof de bal goed voor de goal langs en bereikte de spits van Enter, deze bleef rustig en scoorde beheerst. Vlak hierna veroverde de aanvoerdster van Enter de bal en speelde zich goed vrij en schoot van afstand de bal vlak onder de lat, waar Floor Assink net niet bij kon, 0-2.
Door deze 2 snelle doelpunten achter elkaar, en in het achterhoofd misschien de nederlaag in de beker, verloren de meeste personen het vertrouwen, en Hector kwam niet meer aan voetballen toe. De duels werden steeds meer verloren. 10 minuten na de tweede goal speelde de aanvoerder van Enter zich opnieuw vrij en schoot wederom van afstand raak. Kort hierna was er een kleine miscommunicatie aan de linkerkant van Hector en de rechtsbuiten schoot van de zijkant van afstand knap raak, dit was de 0-4. We lieten ons eigenlijk de ‘keze van de stoete vrett’n’ door Enter, zoals Erik de trainer vaak had aangegeven. De kleedkamers werden dus opgezocht met een 0-4 ruststand.

De tweede helft kwam Hector heel anders uit de kleedkamer. Ze gingen weer duels winnen en waren veel agressiever als de eerste helft. Hector ging weer voetballen met elkaar, als team en Enter werd door ons onder druk gezet. Dit resulteerde in een doelpunt voor Hector in de 65e minuut.
Hector zette de verdediging van Enter zo onder druk, en jaagden door op de bal, waardoor de verdedigster van Enter zo onder druk kwam te staan dat ze pardoes in eigen goal scoorde.
Hector combineerde steeds meer en hierdoor kregen ze een paar leuke kansen. Geen hele grote maar via vlot lopende aanvallen en de snelheid van Lauren Kamp werden kansjes gecreëerd. Zo ook een paar gevaarlijke kansen via de corner. Enter kwam er steeds minder uit, en wij kregen iets meer grip op de wedstrijd. Niet dat Enter compleet weggespeeld werd hoor. Maar Hector had misschien de tweede helft wel een doelpunt meer verdiend.
Het was Enter dat nog een keer scoorde. Uit een goed genomen corner kopte een speelster van Enter knap binnen en tekende de 1-5 aan.
Ondanks een matige eerste helft werden toch de complimenten door het kader uitgedeeld voor de tweede helft, toen we weer vooral als ‘team’ speelden, wat door het kader in de eerste helft werd gemist. Ondanks de eerste nederlaag in de competitie blijft Hector toch nog de trotse koploper. En het team met nog steeds de minste tegengoals, ondanks deze ruime nederlaag.

A.s. weekend speelt Hector VR1 niet. Ze zijn vrij en gaan genieten van deze vrije dag.
Zondag 27 november spelen de dames wederom thuis. Dan tegen Borne/Zender Vooruit VR1.
De aanvang is 11.00 uur op sportpark Het Doesgoor.