Hector VR1 weet niet van ophouden.

Op deze laatste zonnige zondag in oktober speelden de Hector dames thuis tegen SVO Twickel. Een tegenstander waarvan vorig seizoen thuis met 0-4 en uit met 2-1 werd verloren.
In de basisopstelling moest ook nog worden gesleuteld aangezien ‘zoef zoef Lynn’ vanuit Almelo niet ‘zoef zoef’ ging. Het kader probeerde de euforie na de twee gewonnen wedstrijden dan ook enigszins te temperen.
Dit bleek ook niet onterecht want Twickel nam het initiatief in het eerste gedeelte van de wedstrijd. Het leverde echter geen noemenswaardige kansen op. Ook niet na cornerballen.
In de 9e minuut werd Hector voor het eerst ietwat gevaarlijk. Een voorzet van Lauren Kamp was te hard maar door goed doorzetten van Tatum Schut werd de bal veroverd. Mairée Olydam werd aangespeeld die vervolgens Nikky Schut in staat stelde te schieten. Haar schot ging naast.
Twickel bleef initiatief houden en in de 12e minuut werd een schot gelanceerd dat naast ging. Na 14 minuten spelen kreeg Twickel een vrije trap. Deze werd perfect door Floor Assink gestopt.
Na 19 minuten spelen werd een aanval van Twickel verdedigd tot corner. Deze leverde niets op en even later had een schot van Twickel ook niet het gewenste resultaat voor hen.
Danique Krul veroverde op rechts de bal in de 26e minuut. Zij speelde Tatum aan die vervolgens Lauren inspeelde. Na een een-tweetje met Mairée kreeg Tatum de bal voor de voeten en haar schot verdween in de verre hoek zodat de openingstreffer tegen de verhouding in door Hector werd gescoord. Hierna was Twickel de controle kwijt en had Hector het initiatief overgenomen.
In de 30e minuut leverde dit een kans op. Nikky veroverde de bal. Lauren werd aangespeeld en haar voorzet bereikte Mairée. Haar inzet werd door de keepster met de voeten gekeerd. Een minuut later was het wel raak. Een aanval werd van Hector werd ten koste van een cornerbal onderbroken. De cornerbal van Nikky werd op een perfecte manier door Lauren binnengetikt en zo de 2-0 op het scorebord aantekende. Hector bleef initiatief houden maar tot uitgespeelde mogelijkheden kwamen ze niet meer. Ook Twickel wist voor rust geen potten meer te breken en gescoord werd er dus niet meer.

In de rust werden de puntjes even op de i gezet en een “energie boost” genuttigd.
Er moest en zou direct vanaf het begin scherp moeten worden verdedigd na de aftrap van Twickel. Dat deden de dames van Hector met verve. Indy Bril veroverde de bal op links en speelde Lauren in. Na een prima aanval opzet tussen haar en Mairée werd Tatum ingespeeld. Met een uitstekende steekpass in de loop van Mairée werd zij vrij voor de keepster gezet faalde niet. Zo was het snel na de rust al 3-0.
In de 52e minuut was Twickel dicht bij een doelpunt. Na een cornerbal werd de bal net naast getikt. Vijf minuten later werd Twickel wederom gevaarlijk uit een cornerbal maar Floor verwerkte deze bal prima.

Ook Hector kreeg een cornerbal na een goede aanval via links met Tess Eelderink, Lauren en Mairée in de hoofdrol. Ook deze leverde niets op. Mairée had in de 60e minuut haar tweede kunnen maken nadat ze prima was vrijgespeeld door Lauren. Ze raakte de bal echter verkeerd en deze belandde pardoes bij de keepster in de handen.
Twickel werd nog een keer gevaarlijk na een slippertje in de Hectorverdediging. Maar na kordaat ingrijpen op het laatste moment werd deze aanval toch verijdeld. Hector kreeg nog kleine mogelijkheden. O.a. een lobje van Mairée welke naast ging, een vrije trap van Romy Modders welke door de keepster in de korte werd gepakt. Na een aanval via Myrthe, Indy Leferink, Mairée en wederom Indy verdween haar schot in het zijnet. Maar enkele minuten later was het toch Indy die de score verder uitbouwde. Na een diepe bal van Floor speelde Indy de verdedigster uit en scoorde beheerst in de verre hoek de 4-0.
Dit was ook de eindstand die werd bereikt door zichzelf in de wedstrijd te knokken en uiteindelijk als verdiende winnaar van het veld te stappen.

De mannen van het eerste werden daarna wederom door menig dame aangemoedigd en zij wonnen ook hun thuiswedstrijd.
Ook de 3e helft werd hierna goed gevierd door de aanwezigen waarbij menigeen hun zangtalenten hebben getoond. Dit wordt misschien nog wat in het jubileumjaar dat voor de boeg staat.

A.s. weekend speelt Hector VR1, op zondag 6 november haar eerste uitwedstrijd van deze competitie. Al is het wel op Goorse bodem. De dames spelen uit tegen Twenthe VR2 om 09.00 uur.