Pupil van de Week Bram Exterkate

Als eerste van zijn team Hector JO10-1 mocht Bram Exterkate Pupil van de Week zijn bij de wedstrijd van Hector tegen Victoria’28. Spannend dus!

Samen met een hele fanclub, te weten mama, papa, zus Minke en twee oma’s en twee opa’s kwam Bram vol verwachting, maar ook wel een beetje zenuwachtig, naar het Doesgoor. Zelfs de buurman van Bram was er bij aanwezig!
Bram speelt in JO10-1 meestal in de verdediging, maar heeft toch ook al een paar keer weten te scoren dit seizoen.

Hobby’s heeft hij heel veel: voetballen, fietsen, timmeren, vissen en ook kijkt Bram wel eens op een scherm(pje). Eigenlijk heeft hij geen tijd om naar school te gaan, maar ja…….
Zijn favoriete voetbalclub komt uit Amsterdam en daarvan is Davy Klaassen zijn favoriete speler.

Voor Hector speler Tim Bannink werd het een bijzondere middag, want hij mocht (alweer) met een Pupil van de Week op de foto.
En Bram zag nog een oude bekende, zijn vroegere welpen trainer Marthijn ten Tije. Ook die mocht met hem op de foto. En uiteraard trainer Jordy Drenth.
Toen de spelers van Victoria richting kleedkamer gingen, had Bram nog even een doordringend oogcontact met de keeper. Onder het motto van: je ziet mij straks nog wel vriend. Ik ga bij je scoren!!

Aangekomen bij de scheidsrechter mocht Bram de rode en gele kaart zien. Dat moest natuurlijk ook worden vastgelegd.
Zoals alle Pupillen vond ook Bram het een hele eer dat hij voorop mocht lopen bij de opkomst op het veld. Hij legde de bal op de middenstip en bekeek vervolgens de toss. Daar viel niks op aan te merken door Bram , dus ging hij over op het volgende hoogtepunt. Hij trapte af samen met Hector spits en aanvoerder Wesley Zwoferink. Even een slalom tussen een paar Victoria spelers door en toen ging het richting keeper van Victoria. Nou, die herinnerde zich nog de vastberaden blik van Bram en hij deed het bijna in zijn broek! En om hem nog een beetje te pesten schoot Bram de bal heel dicht langs hem heen de goal in. Mooi werk Bram!

Net zoals Bram wist ook Hector een keer te scoren en won het de wedstrijd met 1-0!