Soepele zege voor Hector VR1.

De debuutwedstrijd van Floor Assink bij SV Hector VR1 is goed verlopen. Eilermark VR1 werd verdiend verslagen met 5-1. De dames van Hector hebben de opdracht van het kader om Floor zo weinig mogelijk te moeten laten doen, goed opgevolgd. Een terechte strafschop was het enige doelpunt dat Floor om de oren kreeg, al zat ze er goed bij, maar helaas kon ze net geen redding brengen. Uit deze strafschop werd het 1-1, nadat Hector VR1 vanaf de eerste minuut het heft in handen had genomen.
Want in de 2e minuut was het Indy Bril die een afstandsschot loste maar naast schoot. In de 3e minuut nam Hector een corner. De afvallige bal kwam bij Romy Modders maar haar schot was voor de keepster. In de 4e minuut onderschepte Tess Eelderink de bal op het middenveld, zij speelde Myrthe de Joode in die vervolgens Mairée Olydam diep stuurde. De eindpass was helaas net te hard.
In de 7e minuut was een steekpass van Nikky Schut op Linsey Alink ook weer net te hard. Linsey veroverde op rechts de bal van de linksback en ging richting de goal van Eilermark. Haar schot in de korte hoek was echter een prooi voor de keepster. Het wachten was op de openingstreffer en die viel dan ook in de 13e minuut.
Door druk zetten van Mairée kon Tess de bal veroveren. Zij speelde hierop Mairée aan die na een individuele actie vanaf links met rechts schoot. De keepster kon de bal niet klemvast houden en Linsey, alias knipje, was er als de kippen bij en scoorde de zeer verdiende 1-0.
Drie minuten later was het wederom Linsey die had kunnen scoren. Na een prima dieptepass van Romy en wat behulp van de verdediging kwam ze alleen voor de keepster. Ze speelde echter de bal te ver vooruit zodat de kans niet werd verzilverd.
Nikky probeerde het met een paar schoten, een schot van Mairée ging voorlangs nadat ze door Tatum was weggestuurd. In de 24e minuut kreeg Hector een vrije trap. Deze werd door Romy genomen. De keepster liet los en de afvallige bal werd helaas door Myrthe overgeschoten in kansrijke positie. Hector gaf niets weg en verdedigde goed met o.a. ‘spring in het veld’ Lynn Hartgring die weer goed aan het “puinruimen” was indien nodig.
In de 32e minuut was er het eerste wapenfeit van Eilermark. Een vrije trap werd tot corner verwerkt waaruit Eilermark niet wist te scoren. Hector werd wat slordiger in het spel en wilde forceren om de 2-0 te maken.
Maar na 35 minuten spelen kreeg Eilermark een vrije trap op eigen helft. Deze bal schoot door en kwam bij de linksbuiten terecht. Na een individuele actie werd ze door de goed spelende Danique Krul getoucheerd wat een terechte strafschop opleverde. Zoals eerder benoemd zat Floor er kort bij om redding te brengen maar helaas was de 1-1 wel een feit. Hierna zette Eilermark nog een aanval op door het centrum maar de eindpass was ook hier te hard zodat het niet gevaarlijk werd.
Indy Bril speelde in de 41e minuut Lauren Kamp aan die vervolgens een een-tweetje met Nikky aanging. Hierop gaf Lauren een voorzet op Linsey welke ook net te hard was. Ook uit een cornerbal in de 43e minuut kon Hector niet scoren zodat er met 1-1 werd gerust.

In de rust werd aangegeven dat de dames zichzelf te kort deden met deze tussenstand en wanneer o.a. de eindpass zuiverder zou worden er ook gescoord zou worden.
Vanaf de aftrap werd er balverlies geleden maar Indy B veroverde de bal en speelde Lauren in. Zij kreeg de ruimte voor een schot en via de keepster werd er gescoord na ongeveer plusminus 20 seconden spelen in de tweede helft. Hector bleef aandringen en de ploeg met het meeste balbezit. Eilermark deelde in de 49e minuut nog een plaagstoot uit over links maar het schot belandde in het zijnet.
Na 53 minuten spelen onderschepte Tatum Schut de uittrap van de keepster. Ze speelde ‘grote’ zus Nikky aan die met links van afstand goed scoorde, 3-1.
Hierna zocht Eilermark de aanval die werd verijdeld door een corner weg te geven. Deze leverde niets op.
Na 58 minuten werd na een ingooi van Nikky Lauren weggestuurd. Zij besloot te schieten maar schoot over. Twee minuten later was er wederom een ingooi. Myrthe bediende Nikky die met links voorlangs schoot.
Hector bleef druk zetten en Lauren was bijna het eindstation nadat ze van Linsey de bal aangespeeld had gekregen nadat Kimberley Huisken de bal goed had veroverd op het middenveld.
In de 63e minuut was het weer Eilermark dat de aanval zocht maar de voorzet vanaf rechts belandde over de achterlijn.
Floor wist in de 68e minuut Lauren te bereiken, zij lag de bal terug op Nikky die vervolgens opende op Linsey. Na een voorzet op maat wist Lauren de 4-1 aan te tekenen.
Linsey schoot hierna nog een keer van afstand na een ingooi maar haar schot was voor de keepster.
In de 72e minuut speelde Lisanne Gelen Lauren aan op links. Zij werd daar afgeblokt door de verdediging en keepster. De afvallige bal kwam bij Nikky voor de voeten die van grote afstand wist te scoren en dus de 5-1 aantekende. Hierna nam Eilermark even het initiatief. Een vrije trap werd door Floor goed verwerkt en een afstandsschot ging naast. Meer wapenfeiten had Eilermark niet in petto.
Hector kreeg nog mogelijkheden om de score verder uit te bouwen, maar o.a. een breedtepass van Lauren op de ingevallen reservekeepster/speelster Marli Klarenbeek was net te hard.
Lisa Nijman pendelde eerst vanaf de Markelose berg richting het Doesgoor om vervolgens als vanouds te pendelen tussen de verdediging en aanval. Ze kon echter niet haar medespeelsters zodanig bedienen zodat er nog gescoord kon worden. Met een prima steekpass wist Romy Lauren aan te spelen. Haar goede schot werd door de keepster over getikt. Uit de cornerbal die hieruit voortvloeide werd niet gescoord. Ook in de resterende minuten werd er niet meer gescoord zodat er een verdiende 5-1 eindoverwinning op het scorebord stond.

A.s. weekend speelt Hector VR1, op zondag 30 oktober thuis tegen SVO Twickel VR2 om 11.00 uur op sportpark Het Doesgoor.