Leerzame start voor Hector VR1.

La Première VR1 – SV Hector VR1

11 september speelde Hector VR1 een uitwedstrijd tegen La Première (LaP) VR1. Het betrof de eerste bekerwedstrijd waarin Hector VR1 naast LaP ook nog bij Enter VR1 is ingedeeld en was ingedeeld bij Twenthe VR2. Deze hebben zich helaas teruggetrokken uit de bekercompetitie.

De openingsfase ging op en neer waarbij van LAP de meeste dreiging uitging. In de 8e minuut was het raak voor LAP nadat de linksbuiten met een crosspass vrij werd gezet voor de uitstekend keepende Marli. Een 10 minuten later was Hector dicht bij een doelpunt na een goede aanval via Indy, Mairée en Nikky. Laatstgenoemde schoot in de korte hoek maar de keepster kon het schot tot corner verwerken. De corner werd op de ‘16’ gelegd maar helaas werd er over de bal gemaaid.
Na de drinkpauze een zelfde spelbeeld waarbij LaP een gigantische kans kreeg op de 2-0 maar niet verzilverde. Vervolgens kreeg Hector een aantal mogelijkheden. Of de aanval kon net tot corner worden verwerkt, of de eindpass kwam net niet aan. Een schot van Tatum werd door de keepster weggestompt. Mairée werd door Romy Modders alleen voor de keepster gezet maar deze redde prima. Ook LaP kreeg nog mogelijkheden maar gescoord werd er niet meer voor rust zodat met 1-0 de thee werd opgezocht.

In wederom de 8e minuut (na rust) kon LaP de score uitbreiden naar 2-0 nadat Hector de bal niet weg kon werken. De bal kwam uiteindelijk bij de linksbuiten voor de voeten die via onderkant lat raak schoot. In de 65e minuut kreeg Hector een zeer goede mogelijkheid maar in de counter wist LaP weer toe te slaan en de 3-0 scoren. Lap kreeg mogelijkheden de score uit te bouwen maar scoren deze ze niet meer in deze mindere fase van Hector.
Na de drinkpauze kwam Hector een aantal keren gevaarlijk doorzetten. Mairée en Tatum wisten niet te scoren alleen voor de keepster die goed redding bracht. Ook een schot vanaf de 16 van Mairée wist de keepster te redden al was het in twee pogingen. Na een ingooi op rechts van LaP werd de bal voorgezet en de linksbuiten wist deze op een prachtige manier in het netje te werken zodat de 4-0 stand op het scorebord werd gezet. Een vrije trap van Romy M ging nog over. Gescoord werd er niet meer zodat LaP met een 4-0 overwinning van het veld kon stappen.
Een prima en nuttige bekerwedstrijd die wij als oefenwedstrijd hebben beschouwd.

Zondag spelen de dames van Hector niet tegen Enter VR1 i.v.m. de “Eenterse daag’n”. Deze wedstrijd is verplaatst naar woensdag 28 september, aanvang 19.30 uur.