Hector speelt ook volgend seizoen in de 4e klasse!

Al bij de opkomst van de teams van Hector en Buurse was te zien dat er die middag iets op het spel stond voor Hector. Een fraaie sfeeractie van enkele Hector jeugdleden zette het Doesgoor in een mooie groene gloed.

Hector heeft door middel van een ruime 5-0 overwinning het 4e klasseschap veilig gesteld. Dat is een groot compliment waard voor trainer Jordy Drenth, die er dit seizoen in is geslaagd om een aantal jeugdspelers succesvol in te passen.
Één van die jeugdspelers, Silas Olydam, opende in de 10e minuut de score. Dat was het begin van een sterke openingsfase van de groen-witten, al waren ze deze middag dan ook in een zwart wit tenue te  bewoneren.

In de 31e minuut was het Raul Jimenez die alleen met de bal op het Buurse doel afging en met enig geluk de doelman passeerde en de bal in het lege doel kon schieten. In de 39e minuut was het Wesley Zwoferink die de 3-0 scoorde na schitterend voorbereidend werk van Cristian Haverslag. Met Haverslag is ook meteen de beste man van het veld genoemd. Cristian was bij vlagen niet te stoppen door de Buurse verdediging en een uitstekende zet van Jordy Drenth om deze rasvoetballer er bij te halen in deze beslissende fase van de competitie. De 4-0 was een productie van twee jonkies. Het doelpunt viel nog voor de rust door opnieuw Raul Jimenez die uitstekend reageerde op een slimme pass van Silas Olydam.

In de 53e minuut werd het nog 5-0 door Sjoerd Koster die uit een vrije trap de bal ineens in het Buurse doel schoot. Daarna nam Hector gas terug en was het Buurse dat nog een keer de lat trof.
Vlak voor tijd kreeg Sjoerd Koster een publiekswissel vanwege zijn laatste thuiswedstrijd voor het eerste van Hector.
En na het eindsignaal van de scheidsrechter waren er veel blijde gezichten te zien op het Doesgoor!

Rietmolen uit is de laatste wedstrijd van dit seizoen en die wordt gespeeld op 6 Juni, 2e Pinksterdag.
In de Hectorkantine is na die wedstrijd dan tevens de afsluiting van het seizoen waarbij door de supporters een koud en warm buffet wordt aangeboden aan de spelers van Hector 1.