Hector verliest van Markelo.

Hector is er niet in geslaagd om voor een verrassing te zorgen tegen Markelo. Het werd in Markelo al 1-0 na 10 minuten voetbal toen Menno de Leeuw een lichte overtreding binnen de 16 meter maakte. De scheidsrechter wees echter resoluut naar de penaltystip en Mickey Slotman schoot de 1-0 binnen.

In de 2e helft een wat beter Hector dat er echt alles aan deed om Sportclub Markelo goede tegenstand te bieden. Maar tegen de kampioenskandidaat kwam de jonge ploeg van trainer Jordy Drenth net iets tekort. Halverwege de 2e helft kwam Markelo op 2-0 door een mooie rake kopbal van Miquel Schippers. Sportclub Markelo vond het welletjes en spaarde de krachten voor de kampioenswedstrijd van aanstaande zondag.
Sportclub Markelo is toe aan de 3e klasse en als het  Coronavirus geen roet in het eten had gegooid dan had deze ploeg daar al lang in gevoetbald.

Hector moet aanstaande zondag nog vol aan de bak in een thuiswedstrijd tegen Buurse. Op zondag 6 Juni is dan de laatste wedstrijd tegen Rietmolen uit. Als deze 2 laatste wedstrijden gewonnen worden dan is voor Hector rechtstreekse handhaving een feit en dat zou een knappe prestatie zijn.