Knap gelijkspel van Hector VR1.

De laatste thuiswedstrijd van het seizoen speelde Hector VR1 tegen SV Rijssen. De uitwedstrijd werd met 5-1 verloren en Rijssen staat op een 2e plaats op de ranglijst.
Hector had vorige week een mooie overwinning behaald in de derby uit bij Twenthe. Dit gevoel wilden ze natuurlijk vasthouden, ondanks het verschil op de ranglijst met Rijssen.
Hector begon goed en de eerste kans van de wedstrijd was er voor Lauren. Haar schot werd met moeite door de keepster gered. Het was wederom Lauren die een kans kreeg na goed doorzett4en op een lange bal van Marli. Na en individuele actie belandde ze alleen voor de keepster maar haar schot werd gered.
Rijssen probeerde ook aanvallen op te zetten maar hun laatste passing was niet goed. Of de goed spelende Indy L (nu als laatste man) kon dan wel ingrijpen of ‘zoef zoef’ Lynn kon redding brengen.
Ook een verre ingooi van Rijssen leverde niets op.
Door goed druk te zetten in de 8e minuut kwam de bal voor de voeten van Lauren die net iets te snel schoot alleen voor de keepster. Hierdoor kon de keepster redding brengen.
In de 10e minuut was het wel raak. Helaas voor Rijssen dat een aanval over rechts opzette. Door een misstapje van de verdediging kwam een speelster alleen voor Marli. Ze gaf goed breed en de vrijstaande speelster kon de 0-1 aantekenen.
3 minuten later plaatste Rijssen en gevaarlijke counter. Deze werd afgesloten met een schot naast het doel. Hector bleef ook de aanval zoeken. Lauren speelde Myrthe aan op het middenveld, weer diep op Lauren die Linsey bediende op rechts. Zij besloot deze aanval met een schot maar deze werd door de keepster gepakt.
Rijssen was ‘voetballend’ wel iets beter maar het spel golfde op en neer. Onze back hadden het moeilijk tegen de buitenspeelsters maar Romy L en Danique stonden hun mannetje goed.
Tess stond voor het eerst in de basis en deed dat zeer verdienstelijk op het middenveld. Op het middenveld werd er gestreden waar Hector zich “niet de keeze van de stoete liet vrett’n”. Helaas moest Nikky er al wel vroegtijdig af met een blessure. Beide teams kregen kleine kansjes maar gescoord werd er niet meer voor rust.

In de rust werd geprobeerd de ‘uitgelaten menigte’ tot de nodige rust te dwingen na een enerverende en warme 1e helft en geprobeerd de puntjes op de i te zetten door het kader. Op links werd er gewisseld door Loïs en Indy B in te brengen, die overigens goed invielen.
Direct na de aftrap toog Hector ten aanval. Indy L speelde Lauren aan die vervolgens Tatum inspeelde. Zij vond Myrthe op rechts die vervolgens voorzette op Mairée. Haar schot werd door de keepster gekeerd. De volgende aanval was voor Rijssen maar Marli onderschepte de voorzet prima zodat dat gevaar was geweken. Niet veel later werd Marli onder druk gezet. Haar schot ging via de handen van een Rijssen speelster de goal in maar werd terecht afgekeurd door de goed leidende scheidsrechter.
In de 51e minuut zette Hector weer een prima aanval op. Tatum wist Mairée te bereiken en zij op haar beurt Lauren. Haar schot ging ietwat gelukkig door de benen van de keepster maar geluk dwing je ook af wordt beweerd. De 1-1 stond op het scorebord.
De volgende aanval was ook voor Hector. Een bal vanuit de voorwaartsen werd teruggelegd op Tatum. Zij speelde Lisa aan maar helaas ging haar schot net naast.
Ook Rijssen bleef de aanvallen zoeken en via links werd een aanval afgesloten met een schot net naast. Ook een paar cornerballen werden gevaarlijk maar gescoord werd er niet uit.
Een vrije trap van Indy was net te hard voor Mairée anders had ze alleen voor de keepster gestaan.
Kort hierna viel ook Indy L nog eens geblesseerd uit. Maar op wilskracht en met een zeer positieve instelling werd er verder gestreden.
In de 81e minuut had Mairée zelfs de wedstrijd kunnen beslissen. Na goed voorbereidend werk van Danique werd Lauren aangespeeld die na een prima individuele actie Mairée alleen voor de keepster zette. Helaas werd haar inzet niet omgezet tot een doelpunt. Hierna was het Rijssen dat nog twee corners kreeg, maar ze waren hier niet zo gevaarlijk mee als in de heenwedstrijd.
In de 90e minuut was er nog een afstandsschot van Indy B te zien na een afvallende bal. De keepster kon de bal net onder de lat uit de lucht plukken. Dit was ook het laatste wapenfeit van de wedstrijd.
Hector VR1 speelde een verdienstelijke wedstrijd tegen de nummer 2 en sleepte er, door een heel sterk collectief, met een superrrr goede mentaliteit, maar ook met af en toe gewoon heel goed voetbal en ondanks het uitvallen van enkele speelsters, een punt uit welke als een overwinning werd gevierd.

Zondag 22 mei spelen de dames van Hector alweer hun laatste competitiewedstrijd van het seizoen. Dan spelen de dames uit tegen ABS Bathmen. Aanvang 10.00 uur.