Belangrijke driepunter voor Hector.

Op donderdagavond speelde Hector een competitiewedstrijd tegen Rood Zwart. Deze kreeg al in de 1e helft een paar dotten van kansen  om op voorsprong te komen. De gelegenheidsdefensie van Hector had geen grip op de gevaarlijke voorzetten. Vlak voor de rust wist Rood Zwart toch nog de leiding te nemen.
Toen na de rust al direct de 2-0 viel leek de strijd al gestreden maar toch kwam Hector terug in de wedstrijd door een doelpunt van Wesley Zwoferink die scoorde op aangeven van Raul Jimenez.Rood Zwart bleef het initiatief nemen en bleef Hector onder druk houden. Dit leverde de 3-1 op maar de jonge ploeg van trainer Jordy Drenth bleef hard werken en scoorde opnieuw verrassend de aansluitingstreffer door Menno de Leeuw.
Het werd nu een alles of niets spelletje voor de groen-witten en even hadden de Hectorianen nog hoop op een sneaky gelijk spelletje maar dit zat er niet in. Zeker niet toen Rood Zwart ver in blessuretijd de 4-2 aantekende. Gezien het spelbeeld een verdiende overwinning voor de Deldenaren.

Op zondag was de belangrijke wedstrijd tegen Diepenheim. Een wedstrijd die door Hector gewonnen moest worden om niet verder in de problemen te komen.
In de beginfase ging het nog gelijk op maar Hector trok in de loop van de wedstrijd het spel steeds meer naar zich toe. Er waren mooie kansen voor Silas Olydam en Wesley Zwoferink. Uit een voorzet van de sterk spelende Wesley Zwoferink kopte Menno de Leeuw vlak voor rust de 1-0 tegen de touwen.
In de 2e helft was het wat meer een gelijkwaardige wedstrijd maar de beste kansen bleven voor Hector. Opnieuw werd er gescoord uit een hoekschop en nu was het de andere man van Hector’s centrale verdedigingsduo Sjoerd Koster die met het hoofd de 2-0 op het scorebord bracht.
Diepenheim had niet meer de kracht om terug te komen in de wedstrijd en Hector kon uiteindelijk op vrij eenvoudige wijze 3 belangrijke punten bijschrijven.

Aanstaande zondag speelt Hector een uitwedstrijd tegen Sportclub Markelo. Dit kan wel eens de kampioenswedstrijd voor de Markeloers worden. Een bijzondere belevenis met name voor de jonge jongens van Hector, waarvan nog een aantal in JO19 uit mag uitkomen, om voor een grote publieke opkomst te spelen.