Pupil van de Week Ties Vrijburg.

Hij had er zin in om Pupil van de Week te zijn, Ties Vrijburg!

Samen met papa, mama, Michael en zijn zusjes Liz en Iza kwam Ties met een vrolijke lach op zijn gezicht naar sportpark het Doesgoor. En die lach verdween de hele middag niet meer van zijn gezicht!
Hij voetbalt in Hector JO10-1 en is daar de spits. En zoals het een echte spits betaamt, scoort hij regelmatig. Geen wonder dat zijn favoriete voetballer Ricky van Wolfswinkel is, zijn collega spits bij zijn favoriete club FC Twente.
Als je Ties vraagt wat zijn hobby’s zijn, zegt hij voetbal, voetbal en nog eens voetbal. En als hij dan nog tijd over heeft, een spelletje op de telefoon is ook nooit weg.
Op de vraag met wie hij op de foto wilde, kwam een heel verrassend antwoord. Met Hectors grensrechter Jarno Derking! Daar was Jarno wel voor te vinden, hij werd op die manier de allereerste grensrechter die met een Pupil van de Week op de foto mocht!

Natuurlijk liep Ties voorop toen de elftallen het veld opkwamen en hij hield de toss nauwlettend in de gaten. Al duurde hem dat wel wat lang, want natuurlijk stond Ties vooral op het veld voor de aftrap en dan proberen te scoren bij de keeper van Reunie.
Je zou verwachten dat zoiets voor de spits van Hector JO10-1 geen probleem zou zijn. En dat was het ook niet. De keeper maakte nog wel de hoek klein, maar toch schoot Ties de bal “op melkbussenhoogte” in die kleine ruimte. Fraai doelpunt Ties.
Hector deed hem dat ook nog een keer na, maar omdat Reunie vier keer scoorde, verloor Hector de wedstrijd met 1-4.