Plus en min voor Hector in het Paasweekend.

Hoeve Vooruit – Hector.

Hector hield 3 punten over aan het inhaalduel tegen Hoeve Vooruit op Goede Vrijdag.
In de eerste helft had Hector het meeste balbezit zonder dat het echt tot goed voetbal kwam. Hoeve Vooruit was niet echt veel minder. In de 25e minuut was het spits Berthil Schabbink die alleen voor de Hoeve Vooruit doelman de bal vrij voor het inschieten had, maar zijn schot werd met de voet gepareerd. Uit de corner die na die situatie door Hector werd genomen kon Schabbink de bal opnieuw inkoppen en uit de scrimmage die daardoor ontstond werd de bal door een Hoeve Vooruit verdediger in eigen doel gewerkt.

In de 2e helft ging Hoeve Vooruit steeds meer risico nemen. De ploeg produceerde een paar gevaarlijke aanvallen. Echter na het wegsturen van Hoeve speler Maarten Hobbeschot kwamen er voor Hector een paar prachtige counter mogelijkheden. Menno de Leeuw kopte een bal op de lat.  Silas Olydam en Raul Jimenez waren dichtbij een treffer maar alleen voor de Hoeve doelman misten ze op een haar na.
Een sterke rol was er weg gelegd voor Hector middenvelder Koen Schroten die met de week beter begint te voetballen en in de 2e helft aan de basis stond van een paar mooie aanvallen. Doordat er verzuimd werd  om in de 2e helft de 0-1 score uit te bouwen, bleef het tot de laatste minuut spannend en bij het eindsignaal van de goed fluitende invaller arbiter was iedereen bij Hector opgelucht. Drie belangrijke punten konden worden mee genomen naar Goor.

Opmerkelijk. Hoeve Vooruit was voor de gebroeders Thijmen en Berthil Schabbink niet zo maar een tegenstander. Hun inmiddels overleden Opa kwam van de Hoeve en was maar liefst 75 jaar lid van deze club. Hij was er zowel als speler en als vrijwilliger actief en dat een leven lang.
Een geweldige clubman en wat had hij natuurlijk graag gezien dat zijn kleinzonen op het Hoeve Vooruit veld tegen zijn club hadden gespeeld en wat zou die trots zijn geweest. Helaas mocht het niet zo zijn maar wij kunnen alleen maar respect opbrengen voor mensen zoals de Opa van Berthil en Thijmen.

Hector – Sp. Eibergen

De thuiswedstrijd tegen Eibergen werd met 0-3 verloren. Het eerste half uur was het een gelijkopgaande wedstrijd met als enige wapenfeit een kopbal op de paal van Eibergen. Hector bleef redelijk op de been tot het moment dat een Eibergen speler licht werd geraakt binnen het 16 meter gebied door invaller keeper Raul Jordens. De penalty werd feilloos binnen geschoten.
Vanaf dat moment zat Hector niet meer in de wedstrijd. De ploeg bleef keihard werken maar met name in de 2e helft kwam het veel te weinig aan aanvallen toe. Een als voorzet bedoelde bal van Koen Schroten belandde bij een tussenstand van 0-3 nog op de lat maar het was te weinig om ook maar enige aanspraak te maken op een puntje. Sportclub Eibergen ging als verdiende winnaar van het veld in een wedstrijd die onder uitstekende leiding stond van Robbert Karkdijk uit Deventer.