Hector VR1 van de mat geveegd.

27 maart speelde Hector VR1 een thuiswedstrijd tegen La Première (LAP) VR1.

Voorafgaande aan de wedstrijd werden de schitterende warmloopshirts overhandigd.
De openingsfase ging op en neer waarbij de eerste aanval via Danique op Linsey over rechts ging. De voorzet kwam net niet aan bij Indy Hengevelde.
In de 3e minuut werd er op het middenveld balverlies geleden. Met een steekpass op de linksbuiten wist deze met een hoge bal de 0-1 te scoren.
Direct na de aftrap werd de aanval gezocht. Linsey maakte op rechts een goede individuele actie, haar voorzet werd door de keepster verkeerd beoordeeld. Hierdoor kon Mairée op goal schieten. Haar bal belande echter op de paal. Ze kreeg de bal weer terg, gaf breed op Indy Hengevelde die zich vrij speelde en in de verre hoek de 1-1 aantekende.
Na 10 minuten spelen kreeg Lap twee keer een corner waarbij bij de tweede keer de bal binnengetikt kon worden en zij weer op voorsprong kwamen.
In de 15e minuut werd Hector gevaarlijk. Na een aanval over rechts werd de bal in de “16” ingebracht. In de scrimmage werden schoten van Mairée, Linsey en nogmaals Linsey geblokt maar gescoord werd er helaas niet. In de 17e minuut plaatste Lap een goede counter maar via Marli werd de paal geraakt en ook hier werd er niet gescoord. Drie minuten later werd er een goede balverovering gepleegd waarna Tatum Indy H alleen voor de keepster zette. Indy bleef dit keer wel ‘cool’ en scoorde de gelijkmaker 2-2.
Lang bleef deze stand niet op het scorebord want in de 26e minuut scoorde Lap via een afstandsschot de 2-3. Deze klap kwam Hector blijkbaar niet te boven. Er werd slap verdedigd, er was geen teamspirit meer te ontdekken en lieten zich “de keeze van de stoete vrett’n”.

Iets wat het kader totaal niet kon waarderen wat in de rust ook even HEEL duidelijk werd gemaakt. Want er werd maar liefst een 2-7 stand gerust!!! Hector VR1 onwaardig!

Na de rust wist Hector zich toch redelijk te herstellen. Er werden weer duels gewonnen.
Al was het veel middenveld voetbal. Ondanks dat werden er door beide partijen kleine kansjes gecreëerd. Al duurde het tot de 72e minuut voordat er werd gescoord. ‘Knippie Linsey’ werd na balverovering op het middenveld vrij voor de keepster gespeeld en wist in de korte hoek de 3-7 te scoren. Kort hierop schoot Lap nog op de lat maar in de 74e minuut was het toch raak voor hen. De zeer goed spelende linksbuiten speelde zich prima vrij en alleen voor Marli wist zij de 3-8 aan te tekenen.
Het doelpuntenfestijn ging onverminderd voort. Nu was het een aanval van Hector welke door Mairée werd opgezet. Ze speelde Tatum aan, kapte de bal af, speelde met links op Mairée die “snoeihard” nou jaaa…… binnenschoot.  Hierbij leek het erop dat de keepster dacht dat de bal naast zou gaan, 4-8.

En de koek (of ‘de keeze’) was nog niet op. Het slotakkoord was voor Lap dat wederom via de goede linksbuiten scoorde en een kopbal welke net voor de uitkomende Marli werd binnengekopt zodat de eindstand op het scorebord kwam van 4-10. Een wedstrijd met veel doelpunten, maar……..

Tja, in de rust is er genoeg over ‘gezegd’ maar zonder instelling/mentaliteit geef je wel heel gemakkelijk de doelpunten weg, zonder de tegenstander tekort te doen natuurlijk. Als het goed is een les voor de volgende keer.

Na afloop van de wedstrijd hebben we met het team onze tassensponsor ‘Kneipe Der Whee’ nog blij verrast met een bezoek.

Zondag spelen de dames van Hector vroeg uit tegen Lemelerveld VR2. De aanvang van die wedstrijd is 10.00 uur.