Pupil van de Week Luuk Scholten.

Het is prettig als je een grote broer hebt die al eens Pupil van de Week is geweest, want dan ben je al helemaal op de hoogte van wat komen gaat. En toch blijft het ook dan nog best wel een beetje spannend.
Luuk Scholten was de belangrijke man op de zondag van de Hofderby Hector tegen Markelo. Samen met mama, papa (Hector man), broer Daan (Hector JO11-1) en oma en opa (ook Hector man) kwam Luuk naar het Doesgoor.
Luuk speelt zoals gezegd in Hector JO10-1, meestal rechts op het midden en scoort ook af en toe. Al was dat de dag ervoor niet gelukt, want JO10-1 had nogal fors verloren….
Zijn hobby’s zijn voetballen met vriendjes, hij vindt rekenen op school erg leuk en helpt thuis regelmatig met schoonmaken. Heel goed Luuk!
FC Twente is zijn favoriete voetbalclub en Kylian Mbappé vindt hij de beste voetballer.

Op het veld aangekomen keek Luuk met bewondering naar de spelers van Hector die aan het inschieten waren. Hij kan zelf best hard schieten, maar de spelers van Hector 1 deden er nog een flinke schep bovenop.
Luuk wilde graag op de foto met Sjoerd Koster en dat vond Sjoerd een prima idee!
Nog even kennismaken met de trainer van Hector en dan richting scheidsrechter. Ook die wilde wel graag met Luuk op de foto.
Nadat de spelers onder leiding van Luuk het veld waren opgekomen, mocht hij het muntstuk omhoog gooien bij de toss.
En dan het altijd weer grote moment: aftrappen en proberen om te scoren bij de keeper van de tegenstander. Vóórdat Luuk het veld opging, had hij nog het plan om de keeper te omspelen en dan te scoren. Maar toen het er op aankwam, koos hij toch voor zijn specialiteit: hard en zuiver in de hoek schieten. De keeper van Markelo was kansloos.
Helaas verloor Hector de wedstrijd met 3-1, een wedstrijd die Luuk vanuit de dugout heeft bekeken.