Update Corona maatregelen.

In de persconferentie van gisteravond 14 jan. jl. is door de regering besloten dat eindelijk iedereen weer kan trainen en onderlinge wedstrijden mag spelen en zonder avondklok.

Wat zijn de nieuwe regels?

Vanaf vandaag, 15 januari is het weer voor iedereen mogelijk om te trainen en het spelen van onderlinge wedstrijden op de club, zonder beperkingen in groepsgrootte of tijdstip.

•             Kantine mag niet open.

•             Publiek is niet welkom.

•             Kleedkamers mogen open, op vertoon van een coronatoegangsbewijs (CTB) door sporters van 18 jaar en ouder. Daarnaast dient in de kleedkamer een mondkapje te worden gedragen door sporters van 13 jaar en ouder.

Vervolg competitie

Dinsdag 25 januari is er weer een nieuwe persconferentie met hopelijk verdergaande versoepelingen. Voor het vervolg van de competitie zet de KNVB nu in op het weekend van 29 en 30 januari. Dit betekent dat alle competitie- en bekerwedstrijden tot en met 28 januari vervallen. Na de persconferentie van de 25e januari hopen we meer duidelijkheid over het verloop van de competitie te kunnen geven.

Verantwoordelijkheid

We willen benadrukken dat het omikron virus, de heersende variant op dit moment, zeer besmettelijk is. Dit is ook te zien aan de vele besmettingen die er dagelijks bij komen. Houd je hierdoor goed aan de basisregels, ook als je gevaccineerd bent.

•             Bij klachten blijf je thuis en doe je direct een test

•             Houd 1,5 meter afstand

•             Was vaak je handen

•             Hoest en nies in je elleboog

•             Schud geen handen

•             Draag als trainer/coach je mondkapje zoveel mogelijk

Wij roepen iedereen op om in woord en gedrag te laten zien dat wij die verantwoordelijkheid aan kunnen en klaar zijn voor de volgende verruiming, hopelijk het spelen van competitiewedstrijden met publiek en het weer mogen openen van de kantine.