Hector VR1 zijn van de nul af!!

Na een vrij weekend en twee wedstrijden met nederlagen (Hector VR1 – Witkampers/Kl. Dochteren VR3, 0-3 en Twenthe Goor VR1 – Hector VR1, 8-0) werd deze cruciale wedstrijd voor de (onderste plek) gespeeld op Het Doesgoor.

Door de vele afmeldingen werd ons team versterkt met de jeugdspeelsters Marli Klarenbeek en Lauren Kamp. Beiden startten in de basis en speelden een enorm goede wedstrijd. Tijdens de bespreking was aangegeven dat we de laatste tijd best veel kansen hebben gecreëerd en goede aanvallen op de mat hadden gelegd. Echter dit gebeurde veelal in de tweede helft. Hier werd op gehamerd dat de dames vanaf de eerste minuut ‘volle polle’ moesten gaan. En dat deden de dames.

Direct vanaf de aftrap werd de aanval gezocht, een steekpass van Nikki op Indy Hengevelde kwam goed aan en na een individuele actie kwam de voorzet net niet aan. Maar in de 2e minuut werd na balverovering Lauren aangespeeld die zich goed vrij draait en tegendraads in de verre hoek weet te scoren, 1-0. Na de aftrap van ABS werd er goed druk gezet. De bal werd ontfutseld van ABS en teruggespeeld op Romy M. Deze speelde Indy H vrij voor de keepster maar helaas werd deze kans onbenut gelaten. Hector liet hierna de teugels iets vieren en ABS kreeg iets meer balbezit. Na een ingooi werd de mid-mid aangespeeld. Deze kapte zich goed vrij en met een fraai afstandsschot wist ze Marli (ondanks dat ze de bal toch nog iets aanraakte) te verslaan. 1-1 De dames lieten zich niet uit het veld slaan want ze bleven druk zetten en aanvallen opzetten. Helaas werd er veel buitenspel gelopen en afgefloten maar in de 14e minuut was het Mairée die alleen voor de keepster scoorde na aangeven van Nikky. 2-1 Na goed verdedigend werk en een prima pass van Loïs (Lïos) kon Indy een schot op doel lossen. Deze werd door de keepster met de voeten gekeerd en Tatum kon de hierna de 3-1 binnen werken. Marli speelde ook nog een rol als keepster bij een doelpunt want na haar prima voortzetting kwam de bal bij Myrthe die Mairée alleen voor de keepster zette en die wist wel raad met deze kans, 4-1.
Tussendoor kregen de Hectorlady’s nog meer kansen maar het was in de 30e minuut toch weer raak. Nadat een aanval door de keepster van ABS werd gesmoord kwam de bal bij Nikky voor de voeten die van een redelijke afstand de 5-1 op het scorebord kon zetten. Twee minuten later werd een goede aanval op rechts opgezet. Lauren werd aangespeeld en zij gaf een perfecte voorzet op Indy H die in één keer goed afrondde en de 6-1 scoorde. Na een cornerbal mee te hebben gehad werd er door Hector nu eens gescoord hieruit. We weten niet of dat met de trainingsarbeid hierin had te maken maar toch….De bal kwam bij Mairée voor de voeten die uit een moeilijke hoek de 7-1 fabriceerde. De 8-1 was weer voort Nikky die attent was nadat de keepster een schot losliet. Het werd zelfs nog 9-1 voor de rust. Na goed doorzetten van Myrthe kwam de bal bij Mairée die nipt een speelster en de keepster kon passeren.

In de rust keken de dames verbaasd om zich heen en knepen elkaar nog even in de arm wat er was gebeurd. Ze waren zo naarstig op zoek naar doelpunten en dan nu in een helft maar liefst negen! Er werd natuurlijk een en ander afgesproken in de kleedkamer maar met deze weelde konden de dames blijkbaar niet zo goed mee omgaan. Ook door een paar omzettingen bij ABS. ABS kreeg een paar kansjes maar Marli was er steeds goed bij. Maar in de 52e minuut moest Marli toch weer haar meerdere erkennen in de mid-mid van ABS. Die scoorde wederom schitterend van afstand. 9-2.
De tweede helft was meer middenveld voetbal en de Hectordames waren blijkbaar al met de derde helft bezig want zoveel doelkansen als voor de rust werden niet behaald. Wel werd Mairée in de 70e minuut door Tatum goed aangespeeld en alleen voor de keepster wist Mairée het net te vinden en tekende zo de 10-2 einduitslag aan. Eindelijk de doelpunten en de punten die de dames zo verdiend hadden.

A.s. zondag zijn de dames vrij geroosterd.
Afhankelijk van de aankomende persconferentie staan er voor de dames nog twee wedstrijden op het programma en wel:

5 december        thuis tegen         Twenthe Goor VR2,         aanvang 11.00 uur

12 december      uit tegen LA Première VR1,                         aanvang 13.00 uur