Hard werkend Hector pakt eerste driepunter tegen Hoeve Vooruit.

Op een stormachtig Sportpark Doesgoor, geteisterd door wind en regen, heeft Hector de eerste 3 punten binnen gehaald. Het was zeker geen oogstrelend schouwspel, maar bij Hector zat daar na afloop niemand mee.
De 1e helft verliep zonder dat er veel gebeurde behoudens een paar kleine kansjes voor beide ploegen.

In de 2e helft een beter en keihard werkend  Hector dat gesteund door de regen en de wind in de rug regelmatig gevaarlijk opdook voor het doel van Hoeve Vooruit. In de 60e minuut kopte Menno de Leeuw raak uit een hoekschop en zette daarmee de 1-0 op het scorebord. De ploeg van trainer Jordy Drenth leunde niet achterover maar bleef de aanval opzoeken. Een vrije trap in de 78e minuut bracht de beslissing in de wedstrijd. “Cultheld” van Hector, Joery Wenderman voelde zich sterk, eiste de vrije trap op en schoot deze onberispelijk in de kruising. Deze 2-0 werd tevens de eindstand.
Ook voor deze wedstrijd moest trainer Drenth weer puzzelen met de opstelling. De jonge aanvallers Koen Schrooten en Raul Jimenez waren geblesseerd. Thijmen Schabbink viel geblesseerd uit en zijn vervanger was de jonge Jorn Morsink. Toch eindigde de wedstrijd nog met 3 spelers van jo19-1 in het team. Silas Olydam en Niek Nijman maakten al eerder hun debuut voor Hector 1 en daar kwam nu ook nog eens Nick Beukelman bij.

Aanstaande zondag speelt Hector opnieuw een thuiswedstrijd en dan is het hoog geklasseerde VIOS Beltrum de tegenstander. Aanvang van de wedstrijd is om 14.00 uur.