Jong Hector blijft overeind tegen Delden.

Hector heeft tegen het hoog geklasseerde Delden een prima prestatie geleverd. De jonge ploeg van trainer Jordy Drenth werkte keihard en dook ook nog eens bij vlagen gevaarlijk op voor het doel van Delden.  Al vroeg in de wedstrijd kreeg Hector een strafschop na een overtreding op de goed spelende Raul Jimenez. Wesley Zwoferink faalde niet vanaf 11 meter.
Delden kwam vrij snel terug in de wedstrijd toen een afstandsschot van Scot Wold achter doelman Daniel Kolbe verdween.
Het was niet zo lang daarna dat Raul Jimenez zijn team na een mooie individuele actie weer op voorsprong zette. Het was dezelfde Jimenez die Hector op een 3-1 voorsprong bracht na aangeven van de wederom goed spelende 18 jarige spits Berthil Schabbink.

Na de rust een veel sterker Delden. In de 65e minuut scoorde Christian Freriksen de aansluitingstreffer en 5 minuten later was het al weer 3-3 door een treffer van Sven Lutke Willink.
Iedereen had een walk over van Delden verwacht in het laatste kwartier maar Hector bleef overeind. Het was voor Delden alles of niets met als gevolg een prachtig slot van deze wedstrijd.
Vele scrimmages voor het Hector doel en gevaarlijke uitvallen van de groen-witten. De beste kansen voor een 4-3 eindoverwinning waren voor Raul Jimenez en Jeroen Heuten maar de concentratie en kracht ontbraken om het af te maken. Gezien het betere veldspel van Delden en de tomeloze inzet van Hector was de 3-3 eindstand wel terecht te noemen.

Hector speelt aanstaande zondag een uitwedstrijd tegen Sportclub Neede. Aanvang is om 14.00 uur.