Hector vrouwen 1: hard gewerkt.

SV Hector VR1 moest haar tweede wedstrijd uit spelen tegen SV Rijssen op hun nieuwe complex. Voordat aan de warming-up kon worden begonnen, moest al eerst een voetreis worden afgelegd aangezien de parkeerplaatsen nog niet gereed waren. En het regende ook nog eens pijpenstelen.

Nam niet weg dat Hector goed begon aan de wedstrijd en ook de eerste kans van de wedstrijd creëerde. Na een aanval over links werd het spel verplaatst naar rechts alwaar Lisa de bal aan Tatum gaf. Haar schot eindigde net naast de verkeerde kant van de paal.
Hector had in de beginfase meer balbezit maar kwam in de 8e minuut op achterstand. De eerste aanval van Rijssen betekende direct een doelpunt na een aanval door het centrum. Al in de 10e minuut moest Romy M geblesseerd het speelveld verlaten. Hector liet zich hierdoor niet van de wijs brengen want na een ingooi op rechts kwam de bal voor de voeten bij Romy L. Zij bracht de bal in en na goed doorzetten van Indy B kon zij de bal voorzetten welke door Lisa beheerst werd afgerond en de 1-1 aantekende.

Rijssen werd voetbaltechnisch wat beter maar Hector creëerde ook haar kansen. Indy Hengevelde speelde diep op Lisa. De bal kon ternauwernood onderschept worden welke een corner opleverde. Even later een vrije trap van Indy H welke via een speelster tot corner werd verwerkt. Hieruit kreeg Lisa een enorme mogelijkheid Hector op 1-2 te zetten maar de bal ging helaas naast het doel.
Een cornerbal aan de andere kant werd door Rijssen wel verzilverd nadat er tot twee keer toe gekopt kon worden. Helaas dus 2-1.
Na een paar heel duidelijke overtredingen van Rijssen, waarvoor de scheidsrechter onbegrijpelijk niet floot, werd trainer/coach Erik in de 35e minuut van het veld verwijderd nadat deze hem op een nette en correcte manier had gewezen op zijn beslissingen. Raar maar waar moest hij dus achter de omheining plaatsnemen terwijl in het veld door een tegenstander bedreigingen werden geuit en met het k…..woord kon worden gescholden.

Hierna kreeg Hector nog een kans via Mairée maar viel de goal een minuut later aan de andere kant. Wederom uit een corner werd de bal op schitterende wijze binnen gewerkt, 3-1, wat ook de ruststand was.

De tweede helft was Rijssen voetballend gezien de iets betere ploeg en kreeg de eerste mogelijkheid via een vrije trap de score uit te bouwen maar goed keeperswerk van Miranda voorkwam dit.

Hector kreeg ook een paar kleine mogelijkheden om tot scoren te komen maar een schot van Lynn ging over, een schot van Linsey ging recht op de keepster af en een goede aanval werd tot corner verwerkt. Helaas viel door een klutsbal de bal goed voor de voeten bij een Rijssense speelster die de bal in het zijnetje wist te plaatsen en 4-1 aantekende. We moesten een aantal beslissingen slikken maar Loïs slikte ook nog een vliegje in welke door haar werd weggespoeld met chocolademelk (of had dat een andere reden?)

Rijssen maakte er trouwens ook nog 5-1 van na een vrije trap maar de dames konden met opgeheven hoofd het veld verlaten door hun getoonde werklust en soms goede aanvallen.

De volgende keer beter voor de dames al zal dat ook een zware wedstrijd worden.

Ze spelen n.l. om 12.00 uur uit bij Heino, welke beide wedstrijden tot winst heeft omgezet.