Puntloos begin voor Hector VR1.

SV Hector VR1 speelde haar eerste competitiewedstrijd thuis tegen Lemelerveld.

Ze zijn ingedeeld in de 5e klasse 3. Een klasse met teams welke dichtbij huis zijn maar ook waar we voor moeten reizen. De indeling ziet er als volgt uit:

1. Markelo VR1
  2. SVO Twickel VR1
  3. VV Twenthe VR2
  4. Lemelerveld VR2
  5. Heino VR1
  6. Holten VR1
  7. La Première VR1
  8. ABS VR1
  9. Hector VR1
  10. VV Twenthe VR1
  11. Sv Rijssen VR1
  12. Witkampers/Kl.Dochteren VR3

Lemelerveld opende direct de aanval maar deze werd door de Hectorverdediging goed buitenspel gezet. Even later werd een aanval van Hector onderschept en counterde Lemelerveld er goed op los. Miranda kon de speelster, die alleen voor haar verscheen, met een prima redding het scoren belemmeren. Lemelerveld had het betere van het spel maar Miranda was een grote sta in de weg voor hen. Ondanks dat Hector met minder inspiratie aan de wedstrijd was begonnen, kregen zij ook mogelijkheden. Een pass van Nikky op Mairée was net te scherp. Een goede aanval via links opgezet met Linsey, Mairée, Nikky en opening op rechts naar Indy H. die een schot loste maar net voorlangs ging. Net na deze mogelijkheid kreeg Mairée de mogelijkheid door verkeerd uitverdedigen van Lemelerveld maar haar schot belandde ook net naast de verkeerde kant van de paal.
In de 33e minuut zette Lemelerveld een aanval over links op. De bal kwam uiteindelijk bij de linksbuiten die naar binnen klapte en met rechts doeltreffend raak schoot. Even later kreeg Lemelerveld weer een kans en veel hotseknotsbegonia voetbal in het 5 meter gebied volgde hierop, maar wonder boven wonder werd er niet gescoord. Miranda gaf met een lange bal Indy H. de mogelijkheid tot scoren maar de keepster kon met haar tenen redding brengen. Lemelerveld bleef de bovenliggende partij maar liet Hector in de wedstrijd.
In de 43e minuut verdedigde Hector goed uit via Tatum, Nikky en Indy H. die Romy L aanspeelde. Alleen voor de keepster bleef ze uiterst koel en scoorde beheerst in de korte hoek de 1-1.
Dit was tevens de ruststand wat voor beide partijen, maar vooral Lemelerveld, meer doelpunten op had kunnen leveren.

In de rust werd door de het kader getracht de boel op scherp te zetten. Na de rust zagen we dan ook een fanatieker Hector. Mairée werd twee keer diep gestuurd maar de goed spelende laatste vrouw kon deze ballen net onderscheppen. Lemelerveld bleef voetballend gezien de betere ploeg maar Hector speelde in ieder geval wel met meer beleving.
Helaas leverde een misverstand in de verdediging, na een voorzet van rechts van Lemelerveld, averij op voor Hector want een attente speelster van Lemelerveld kon de bal in het doel werken en de 1-2 aantekenen. Hierna kon de rechtsbuiten van Lemelerveld de wedstrijd beslissen maar haar schot ging voorlangs.

Na 65 minuten spelen werd een afvallige bal vanaf ongeveer 25 meter prima gedrukt en hard tegen de touwen gewerkt zodat de 1-3 op het scorebord kwam te staan. Hector kreeg nog een prima mogelijkheid op de aansluitingstreffer maar alleen voor de keepster schoot Mairée de bal in haar handen. Ook Lemelerveld kreeg nog een goede redding maar wederom was Mirande attent en wist met een prachtige redding de spits van scoren af te houden. Lemelerveld kon na 90 minuten terecht de drie punten in the pocket meenemen.

De volgende keer beter voor de dames al wacht hen een moeilijke wedstrijd. Ze spelen n.l. om 11.45 uur uit bij SV Rijssen.

Voorafgaande aan de wedstrijd werd er nog een teamfoto gemaakt. Fotograaf Roy, nogmaals hartelijk dank.