Bekerwedstrijden SV Hector VR1 seizoen 2020-2021.

De vrouwen van SV Hector konden na de vervelende coronaperiode dan ook eindelijk de wei weer in.
SV Hector VR1 trad 7 september aan in een uitwedstrijd tegen Rietmolen VR1.

Helaas kregen we in de voorbereiding te maken met het bericht van twee dames dat ze besloten te stoppen met voetballen. Gelukkig konden we deze wedstrijd terugvallen op de dames Kimberley Huisken en Lisanne Gelen van de 7×7 dames. En deze dames vonden het zo geweldig leuk bij de VR1 dat zij besloten definitief de overstap te maken naar de VR1, ondanks de verdiende nederlaag die werd geleden.

De Hector dames begonnen redelijk maar Rietmolen nam het heft in handen en onze invalkeepster Lisa redde een aantal keer bekwaam. Ook Hector kreeg een enorme kans maar Indy Hengevelde kon alleen voor de keepster net niet tot scoren komen. Het duurde tot de 35e minuut toen Rietmolen na een aanval door het centrum met een afstandsschot de verdiende 1-0 aantekende. Direct vanaf de aftrap toog Hector richting de goal maar een schot van Indy werd net tot corner verwerkt. In de 44e minuut wist Rietmolen de 2-0 te scoren na een misverstand in de Hectorverdediging.

Na de rust eenzelfde spelbeeld waarbij Rietmolen uiteindelijk uitliep naar een 4-0 overwinning.

Na hilariteit op de heenweg, waarbij de dames loslopende honden moesten vangen, werd de terugreis aanvaard in de nieuwe poloshirts en coachjassen zodat de Hector VR1 en kaderleden er picobello bij lopen vanaf nu op de wedstrijddagen. Tevens werd er in de (ouwe) nieuwe tenues van “HOFTRENDS” gespeeld. Hier zal t.z.t. op terug worden gekomen.

PS. De 3e helft werd trouwens wel een overwinning voor de dames.

De tweede wedstrijd werd thuis gespeeld op het hoofdveld (gras) tegen Reutum VR1.

Vanuit de 7×7 deed Miranda Goosens mee en keepte een prima wedstrijd. Miranda vond het zo geweldig fijn weer een officiële wedstrijd te hebben gekeept dat ook zij aangaf de overstap naar de dames te willen maken. Tevens trainde Tess Eelderink (oma) deze week voor het eerst mee, ondanks dat ze revaliderend is en nog lang niet aan wedstrijd spelen toe is. Zij was ook laaiend enthousiast en de volgende dag was ze al als spelend lid aangemeld. Zij was aanwezig om de dames aan te moedigen. Het leek te helpen want Hector speelde een goede, leuke eerste helft waarbij het vergat te scoren. Iets wat Reutum wel deed waardoor een 0-1 achterstand werd opgelopen. In de 25e minuut werd een afvallende bal door Lynn Hartgring opgepikt. Ze dribbelde een aantal meters en vanaf 35 meter schoot ze de bal loeihard onder de lat, 1-1. Hierna kansen voor beide ploegen waarbij, de van tevoren ooh zo zenuwachtige Miranda een paar keer supergoed keeperswerk verrichtte maar zo ook de keepster van Reutum. Net voor het verstrijken van de eerste helft viel een voorzet vanaf links via Miranda per toeval op het hoofd van een Reutum aanvalster en via de paal viel de bal binnen zodat met 1-2 werd gerust.

Na de rust zou je zeggen dat de ervaring en/of het stapgeweld in het weekend parten speelde want Reutum was in de tweede helft de bovenliggende partij. Hector creëerde niet meer zoveel als voor rust en Reutum liep verdiend uit naar een 1-4 overwinning.

De derde en laatste bekerwedstrijd werd thuis gespeeld op het kunstgrasveld tegen Neede, een 4e klasser. In deze wedstrijd deed juniorspeelster Lauren Kamp mee met de dames en zij kan terugkijken op een prima wedstrijd. Zij speelde Indy Hengevelde diep maar deze bal werd net onderschept alvorens Indy tot scoren kon komen. Even later was het Lauren zelf die een schot kon lossen maar deze werd door de keepster gepakt.

De eerste goede aanval van Neede over links werd voorgezet welke voor de voeten van de rechtsbuiten belandde die de 0-1 kon aantekenen. Hector bleef goed voetballen en kreeg in de 20e minuut een vrije trap welke door Nikky Schut de “16” werd ingepompt. De bal belande bij Tatum Schut die vervolgens Mairée Olydam aanspeelde en zij scoorde via de binnenkant van de paal de 1-1.

De leuke wedstrijd ging op en neer waarbij Neede gemakkelijker de bal rond kon laten gaan. Na een individuele actie werd de 1-2 gescoord en 10 minuten later kwam de 1-3 op het scorebord na een schitterende actie van de aanvoerdster van Neede. Dit was tevens de ruststand.

Na de rust was Neede ook de makkelijker spelende ploeg waarbij Hector wel goed tegenstand bood. Al snel werd het 1-4 maar daarna werd er niet meer gescoord, mede door goed keeperswerk van Miranda en de goede inzet van de Hector dames.

Zondag 26 september speelt Hector VR1 de eerste competitiewedstrijd tegen Lemelerveld VR2 op het complex van SV Hector ‘Het Doesgoor’, aanvang 11.00 uur.

Wij hopen dat het publiek ook de weg weet te vinden naar Het Doesgoor om de SV Hector Dames in de competitie te zien spelen.