In memoriam Louis Ernst

Op zondag 28 maart is op 79 jarige leeftijd na een langdurig ziekbed Louis Ernst sr. overleden.

Louis was één van de oudgedienden die je met een gerust hart mister Hector zou kunnen noemen. Louis was belangrijk voor Hector en Hector was belangrijk voor Louis.
Begin jaren 70 kwam hij samen met zijn vrouw Truus en hun kinderen naar Goor. Zoon Louis jr. wilde voetballen en papa Louis sr. bracht hem naar Hector. En vrijwel onmiddellijk werd hij gestrikt voor een activiteit binnen de vereniging.
En dat is altijd zo gebleven: Louis had altijd een functie binnen Hector. Eigenlijk heeft hij twee dingen niet gedaan: zelf voetballen bij Hector en voorzitter zijn.
Hij was eind jaren 70 lid van de bouwcommissie voor de nieuw te bouwen kantine op het Doesgoor en heeft bij de bouw zelf de gehele elektrische installatie aangelegd.
Louis heeft ook jaren deel uitgemaakt van het bestuur van sv Hector, waarbij hij zich vooral bezig hield met kantinebeheer.

Als coördinator van de Ploeg van Zelfwerkzaamheid begon Louis met het verzamelen van een groep gepensioneerde Hectorianen die zich bezig hield met het onderhoud van Sportpark het Doesgoor. Deze groep is inmiddels zo rond de 20 personen groot. Door zijn afnemende gezondheid kon Louis de laatste jaren fysiek niet veel meer doen binnen deze club, maar bij het onderdeel slap ouwehoeren stond hij daar wel vooraan.
En toen de plannen voor de renovatie van onze kleedkamers ter tafel kwamen, was Louis daar uiteraard ook weer bij betrokken in de bouwcommissie. En hij hielp daar waar mogelijk ook zelf nog een handje mee.

Zijn benoeming in 2017 tot Lid van Verdienste van Hector was dan ook meer dan terecht.

Maar zijn meest favoriete bezigheid was toch wel het leider zijn van een voetbalteam. En dan met name het veteranenteam. Jarenlang heeft hij diverse teams onder zijn hoede gehad en hij werd op die manier onze “Meistermacher”! Diverse keren werd hij met een team kampioen of bekerwinnaar.
Natuurlijk was Louis supporter van de nodige teams. Aanvankelijk van zijn kleinzoons Just en Koen bij de welpen, later was hij trouw supporter en begeleider van de teams waar Koen in speelde.
Op trainingsavonden was Louis er ook regelmatig, even buiten kijken en in de kantine een bakkie doen bij Freddie.

En niet te vergeten bij Hector 1 stond Louis aan de lijn. Enkele dagen voor zijn overlijden kreeg Louis nog een kaart van de gehele selectie en daar was hij ontzettend blij mee.

Wat zeker niet vergeten mag worden: als levensgenieter was Louis natuurlijk van de partij bij de Hector reisjes die jaarlijks gemaakt worden! En was zo’n reisje toevallig in carnavalstijd,  Louis was niet te beroerd om zich op te werpen als Prins Carnaval en voorop te gaan in de polonaise.

Hector is Louis erg dankbaar voor alles wat hij jarenlang voor de club gedaan heeft. We zullen hem missen op velerlei gebieden.
Wij wensen de familie alle sterkte toe in deze moeilijke tijd.