Nieuwe Corona maatregelen van toepassing! Update 1 oktober.

Jullie hebben het ongetwijfeld meegekregen: vanwege het toenemend aantal coronabesmettingen in Nederland zijn er per 29 september jl. nieuwe maatregelen genomen door de overheid. Dat heeft ook gevolgen voor SV Hector.

Kantine gesloten

In de eerste plaats is de kantine per direct gesloten tot en met 20 oktober. Dat betekent dat alle kantinediensten die tot die datum gepland stonden, zijn geschrapt. We willen commissies zoveel mogelijk vragen alleen voor het hoognodige bij elkaar te komen. Waar mogelijk zou er ook digitaal vergaderd kunnen worden.

Maar gelukkig kan er worden gevoetbald!

Dat is het belangrijkst. Zeker in een tijd waar het belangrijk is om gezond te blijven en te bewegen. Om op een veilige en hygiënische manier te kunnen blijven voetballen is er een coronaprotocol van toepassing. Via deze link https://nocnsf.nl/sportprotocol vindt u het `Protocol verantwoord sporten`.

GEEN PUBLIEK bij wedstrijden en trainingen

Er is vanaf 29 september geen publiek meer welkom op het sportpark bij zowel wedstrijden als trainingen. Dit geldt voor alle teams. Niet onder publiek vallen diegene die een rol spelen bij de organisatie van de wedstrijden en trainingen. Dat zijn dus spelers, trainers/coaches, stafleden, scheidsrechters, aangestelde vrijwilligers en bestuursleden. Ook chauffeurs van de uitspelend club van de jeugdspelers <19 vallen niet onder publiek en mogen dus op het complex zijn.

Drinken

Omdat alle kantines gesloten zijn, raden wij iedereen aan zelf voor drinken te zorgen voor zowel tijdens als na de wedstrijd/training!

Doorstroming

Om de doorstroming in de kleedkamers zo vlot mogelijk te houden, ga je direct na de wedstrijd of training douchen. Het is niet toegestaan om op het sportpark te blijven om naar wedstrijden of trainingen van andere teams te kijken.

We vragen de jeugd om zoveel en waar mogelijk met de fiets te komen naar trainingen en wedstrijden, zodat er zo weinig mogelijk mensen op ons complex aanwezig zijn tijdens wedstrijden en trainingen. Ouders kunnen hun kinderen wel gewoon komen brengen en halen van het sportpark. We snappen dat dit een vervelende maatregel is, maar we hebben ons te houden aan de voorschriften vanuit het RIVM.

Vervoer naar uitwedstrijden

We begrijpen dat er vragen zijn over het gebruik van mondkapjes tijdens het vervoer naar uitwedstrijden. We volgen daarin het beleid van het RIVM: het is niet verplicht, maar mondkapjes worden wel aangeraden voor personen vanaf 13 jaar. Dit geldt niet voor mensen uit hetzelfde huishouden.

Voor uitwedstrijden geldt dat ouders die mee moeten rijden als begeleiders worden gezien en dus mogen kijken naar de wedstrijd. Mochten er aanvullende maatregelen komen vanuit de KNVB, dan zullen we jullie hierover informeren.

Verwijzingen

Mocht je nog vragen hebben, kijk dan even op de websites van de KNVB of het RIVM, of contact een bestuurslid.
Onderstaand een verwijzing naar actuele informatie.