Hector VR1 nog ongeslagen in de competitie na hard bevochten gelijk spel in Rijssen.

Na een geweldige overwinning vorige week op Holten VR1 moesten de dames op pad naar SV Rijssen VR1 dat vorige week ook had gewonnen en wel uit bij SVO Twickel VR2.
Met die wetenschap en de wetenschap dat SV Rijssen nog geen doelpunt tegen had (ook niet in de beker) en met het feit dat keepster Sanne van der Heide ziek afwezig was, werd om 11.45 uur de wedstrijd aangevangen.

Hector nam direct initiatief wat in de 2e minuut resulteerde in een cornerbal welke niets opleverde. Na een goede aanval, waarbij Tatum Schut Indy Leferink inspeelde die vervolgens de inkomende Nikky Schut wou bedienen, werd de actie goed onderbroken door de keepster van SV Rijssen.
Het eerste wapenfeit van SV Rijssen was in de 7e minuut. Na een klutsbal voor de goal, gered door Romy Leeftink werd er alsnog een schot gelost. Deze was voor de uitstekende vervangster Lisa Nijman als keepster.
Een minuut later onderschepte Romy Modders een aanval, bleef rustig aan de bal en stuurde Elize Boelsma diep. Helaas koos ze voor een voorzet terwijl ze zelf wellicht meer kans had gehad.
Hector bleef de bovenliggende partij in het eerste part. Enkele aanvallen van Hector VR1 werden tot cornerballen verdedigd maar hieruit werd niet gescoord. Na een prima onderschepping van Indy Bril werd Maurée Olydam aangespeeld die vervolgend Nikky bediende die Indy L diep stuurde. De goed meevoetballende keepster van SV Rijssen kon net redding brengen.
Tussendoor liet Lisa ook zien dat zij de rol als reservekeepster super invulling gaf. Twee prima reddingen waren haar deel.
Een paar steekballen van Hectorzijde waren net te hard ingespeeld zodat er niet uit gescoord kon worden. Rijssen nam het laatste gedeelte van de eerste helft het initiatief over maar de beste kans was er in de eerste helft voor Mairée. Die werd door Nikky aangespeeld en oog in oog met de keepster mikte ze net naast de paal. Gescoord werd er niet zodat met 0-0 werd gerust.

Na de rust bleef SV Rijssen het initiatief behouden, ondanks tactische omzettingen. Neemt niet weg dat de eerste aanval van Hector was na goed doorzetten van Indy maar het schot werd door de keeper gepakt. In de 51e minuut was het de rechtsbuiten van SV Rijssen met een doelpoging. Via de lat ging de bal over. Twee minuten later was er een grote kans voor SV Rijssen maar ze waren voorin in de ‘16’ niet scherp genoeg en de afvallige bal werd over geschoten. Een paar schoten waren niet gevaarlijk doordat ze naast gingen of een prooi waren voor Lisa.
Na de 75e minuut kwam Hector weer zelf meer aan het voetballen. Indy L had een prima individuele actie maar de verdediging kon ternauwernood redding brengen. De counter hierop werd door SV Rijssen bijna verzilverd maar de paal stond succes voor hen in de weg. Even later werd een steekpass van Loïs Derking op Indy L net onderschept maar nadat Indy Bril in de 82e minuut in balbezit was gekomen op rechts, speelde ze breed op de van links inkomende Indy L die ‘vooruitkijkend’ de bal achter de keepster deponeerde. 0-1 voor Hector VR1.
SV Rijssen zette weer enorme druk maar Lisa was onverslaanbaar vandaag.
In de 86e minuut werd ze echter wel verschalkt door een terecht gegeven strafschop waardoor de stand 1-1 werd. Dit was voor Rijssen niet genoeg en ze trokken nogmaals ten aanval. Een schot van hen belande nog vol op de lat wat tevens het laatste wapenfeit was.
Hector VR1 heeft gevochten voor een punt dat werd gevierd als een overwinning.

Zondag 4 oktober spelen de Hector VR1 dames een thuiswedstrijd tegen Witkampers/Klein Dochteren VR3 die hun enige duel hebben gelijkgespeeld uit tegen BSC Unisson VR1.
Aanvang 10.45 uur.