Pupil van de Week Liza Siahaya.

Wat vond Liza Siahaya het geweldig om Pupil van de Week te mogen zijn. Ze was al ruim op tijd aanwezig, ze wilde geen minuut missen.

Ze kwam op het Doesgoor samen met mama, papa (die was er al want hij had gevoetbald in Hector 3), haar broertjes Levi en Dani en tante Britt.
Liza speelt in het meisjesteam Hector MO11-1 en is daar spits. Nou, dat hebben de tegenstanders geweten, want ze scoort iedere wedstrijd. Zelfs vier keer in één wedstrijd al!
Haar hobby’s zijn buiten spelen (vooral veel voetballen op het Doesgoor), mountain biken en ze zit natuurlijk te kijken op Tik Tok.
Haar favoriete voetbalclubs zijn Ajax en Hector. Liza heeft geen favoriete voetballers, zelfs papa niet.

Maar ze wilde wel graag op de foto met Menno de Leeuw. En dat vond Menno een hele eer!

Zodra ze in het groen wit van de Pupil van de Week was gekleed, genoot Liza dubbel van deze bijzondere middag. Heel veel Hectorianen kennen haar en zij kent ook heel veel mensen. Dus ze moest heel wat praatjes maken met de mensen.

Voor de nieuwe Hector trainer Jordy Drenth was het ook best spannend, want hij mocht nu voor het eerst in zijn trainerscarrière op de foto met de Pupil van de Week!

Zo’n 10 minuten vóór de wedstrijd ging Liza richting scheidsrechter. En samen met hem en de spelers liep ze richting het veld. Natuurlijk liep Liza voorop bij de opkomst.
In de middencirkel deed ze mee aan de begroeting tussen de scheids, de aanvoerders en grensrechters. Niet meer met een hand geven, maar met een boks.
Voor de aftrap werd een minuut stilte gehouden voor de overleden Hector coryfee Corrie Bruijns en natuurlijk stond Liza daarbij tussen de Hector spelers.

En toen het grote moment, de aftrap en dan met de bal richting keeper van Hoeve Vooruit. Eerst nog even een aantal spelers omspelen en dan naar de goal. Liza wachtte rustig tot ze dicht bij de keeper was en schoot toen onberispelijk in de rechter benedenhoek. Wie had ook anders verwacht van de spits van Hector MO11-1?

De wedstrijd eindigde in een 1-1 gelijkspel. Maar voor Liza was het toch een middag vol feest.