Hector VR1 wint ruim in de eerste competitiewedstrijd.

Na een doelpuntloos bekertoernooi moest Hector VR1 de eerste competitiewedstrijd thuis tegen Holten VR1 spelen. Het kader was zeer benieuwd hoe de dames voor de dag zouden komen, zeker na een spetterende feestavond voorafgaande aan het openingsduel in de competitie.

Holten VR1 is een team in opbouw met veel voetbalsters die net zijn begonnen en had grote nederlagen geleden in het bekertoernooi.
Hector VR1 zette direct druk en dat resulteerde in kansen. In de 5e minuut was het voor de eerste keer raak nadat Indy Leferink Linsey Alink aanspeelde die in de verre hoek wist te scoren, 1-0.
Bij de 2-0 was Indy wederom de aangeefster. Ze speelde zich, na een goede individuele actie, prima vrij op links en speelde Mairée Olydam aan die beheerst raak schoot.
Vijf minuten later mocht Romy Modders een vrije trap nemen vanaf ongeveer 30 meter. Ze schoot de bal voortreffelijk in de kruising en zette daarmee de stand op 3-0.
Na 20 minuten spelen kreeg Sanne van der Heide de eerste bal op goal maar het schot was te zacht en een makkelijke prooi voor Sanne.
In de 27e minuut kreeg nam Hector een cornerbal. De bal viel voor de voeten van Lisa Nijman die onberispelijk binnenschoot.
Voor de rust werd ook de 5-0 nog gescoord. Het leek wel een kopie van de tweede goal met Indy als aangeefster en Mairée als doelpuntenmaakster.

Na de rust, met opdrachten van het kader, speelde Hector met de intentie om veel doelpunten te maken en bleef ook doorzetten.
In de 49e minuut werd een aanval over rechts opgezet. Mairée werd centraal aangespeeld en deze keer was zij de aangeefster op de inkomende Indy die beheerst de 6-0 aantekende.
Drie minuten later was een het weer raak. Romy Leeftink speelde Mairée diep en alleen voor de keepster werd beheerst de 7-0 gescoord.
In de 55e minuut werd de amusementswaarde ook nog eens verhoogd. Want de scheidsrechter viel rollebollend op het veld waarbij hij een schaafwond opliep aan zijn been. Een komisch tafereel om te zien.
Na 58 minuten spelen vonden de tandem Indy en Mairée elkaar weer waarbij laatstgenoemde het net wist te vinden, 8-0.
Zes minuten later was het Indy die diep werd gespeeld en alleen voor de keeper rustig de 9-0 scoorde.
Hector ging op jacht naar de tiende treffer. Na een pass van Loïs Derking op Romy Leeftink die vervolgens Indy aanspeelde, was het de paal die de 10e treffer in de weg stond.
Maar in de 71e minuut was het wel raak. En hoe… een afvallige bal werd met links door Myrthe de Joode goed ingeschoten. Hector bleef doorgaan op jacht naar meer en scoorde in de 81e minuut door Mairée die de bal hard in het dak schoot. Na 86 minuten spelen werd een voorzet vanaf rechts door Linsey binnengeschoten en het slotakkoord was in de 88e minuut voor Romy Leeftink die een afvallige bal hard raakte, scoorde en zo de eindstand op 13-0 bepaalde.

Een terechte uitslag waarbij Hector VR1 tot aan de laatste seconde bleef doorzetten voor een zo goed mogelijk resultaat. Wellicht dat het doorzetten te maken had met het doorzettingsvermogen dat ook aan de dag werd gelegd bij de feestavond voorafgaande aan deze wedstrijd.
Hector VR1 mag zich na deze uitslag de trotse koploper noemen.

Zondag 27 september spelen de Hector VR1 dames een uitwedstrijd tegen SV Rijssen, die het uitduel wisten te winnen bij SVO Twickel VR2.