Jordy Drenth, Hectors nieuwe trainer.

In het zojuist begonnen voetbalseizoen staat er bij Hector 1 een nieuwe man aan het roer.
Na drie jaar trainer  te zijn geweest van Hector 2 is Jordy Drenth nu hoofdtrainer bij Hector. Tijd voor een nadere kennismaking.

Jordy, geboren in 1992, woont in Raalte samen met Daniëlle.
Na zijn opleiding Pedagogiek op de HAN is hij nu docent Pedagogiek / Sport & Spel aan het ROC van Twente in Almelo.
Jordy heeft gevoetbald bij BWO in Hengelo, waar hij in BWO 1 in de vierde klasse heeft gespeeld. Na het kampioenschap in 2014, is hij op 21 jarige leeftijd gestopt met zelf voetballen, om zich te richten op het trainersvak.
Zijn TC 3 (UEFA C) had hij al op zak en afgelopen seizoen heeft hij de TC 2 (UEFA B) cursus gevolgd.
Na het stoppen met zelf voetballen heeft hij bewust gekozen voor het trainen van 2 teams bij verschillende verenigingen (BWO, SV Delden, TVO, De Tukkers, LSV) en op verschillende niveaus (3e divisie landelijk tot en met 5e klasse), waaronder de laatste drie seizoenen Hector 2.
Dat draagt bij tot een bredere ervaring, aldus Jordy.
Hij heeft bij Hector nu een contract getekend voor één jaar. Dan kan er van beide kanten worden gekeken of en hoe het bevalt.
De selectie bestaat dit jaar bewust uit 21 spelers, waaronder een aantal spelers die direct uit de JO19 komen.
Een aantal jongens die nu in JO19 spelen, krijgen de mogelijkheid om op dinsdag mee te trainen met de selectie. En bij gelegenheid mee te spelen in oefen- c.q. bekerwedstrijden.

Jordy maakt anders dan in het verleden bij Hector nu ook gebruik van de hedendaagse technieken die er zijn om bij de spelers één en ander te kunnen meten.
Zo wordt er gebruik gemaakt van hulpmiddelen zoals hartslagmeters, waarmee de conditie / herstel kan worden gemeten. Ook wordt er apparatuur gebruikt waarmee de afgelegde afstand en de snelheid van een speler tijdens de training kan worden gemeten.
Het meest aansprekend is evenwel een camerasysteem. Met deze camera, opgesteld ter hoogte van de middellijn, worden trainingen (en wedstrijden) opgenomen om deze later terug te kunnen kijken. Om zo een goede analyse te kunnen maken. De spelers zijn er nu al enthousiast over.
Deze camera is overigens ook beschikbaar voor andere (jeugd)teams bij Hector.

De start van het seizoen verliep nog wat stroef: van de 3 bekerwedstrijden werd er één gewonnen en twee verloren. Maar deze drie wedstrijden zijn natuurlijk een uitgangspunt voor het team dat er bij het begin van de nieuwe competitie staat.
Die competitie begint zondag 20 september met een thuiswedstrijd tegen Hoeve Vooruit. Aanvang 14 uur.

Jordy, namens de website veel succes met Hector 1.