Hector VR1 verliest ook laatste bekerduel.

Hector VR1 speelde 13 september de derby thuis tegen Twenthe VR2. De laatste beker(oefen) wedstrijd alvorens de competitie van start gaat.

Hector VR1 begon sterker aan de wedstrijd dan Twenthe en na een pass van Romy Leeftink op Mairée Olydam werd Nikky Schut ingespeeld die met een steekpass Indy Leferink bediende. De actie kon net worden uitverdedigd door de Twenthe verdediging.
Twenthe werd in de 7e minuut gevaarlijk na een corner. De afvallende bal werd echter hoog overgeschoten.
Na 11 minuten werd Indy L door Romy Modders ingespeeld. Haar voorzet op Mairée werd door een prachtige individuele actie vervolgd maar helaas werd er niet gescoord.
Twee minuten was het wel raak voor Twenthe nadat een voorzet vanaf hun linkerkant geheel vrijstaand kon worden binnengetikt, 0-1.

Na deze goal ging Hector op jacht naar de gelijkmaker. Enkele leuke aanvallen werden opgezet, o.a. door Danique Krul die Indy inspeelde. Zij vond vervolgens Mairée die een schot loste maar dat was een prooi voor de doelvrouw. Een vrije trap vanaf rechts werd door Romy M overgeschoten.
In de 28e minuut werd Linsey Alink ingespeeld op rechts door Romy Leeftink. Na een goede individuele actie schoot ze in de korte hoek maar de keepster bracht redding. In de 29e minuut werd Mairée aangespeeld door Nikky waarop Tatum Schut door bewoog en de bal kreeg aangespeeld. Haar schot ging helaas naast.
Ook Twenthe kreeg tussendoor mogelijkheden o.a. een keer uit een counter. En na een cornerbal werd een schot gelost dat over ging. Zo ook een schot na een individuele actie van de Twenthe spits. Ook ging een schot nog net voorlangs. Linsey Alink probeerde nog te scoren à la Maradonna. Maar dit was wel erg opzichtig en ze raakte de bal ook nog eens verkeerd.
In ieder geval werd er niet meer gescoord in deze aantrekkelijke eerste helft.

Na de rust kwam Twenthe sterker uit de kleedkamer terug. Wederom ging een afvallige bal over en even later werd de paal ook nog geraakt.
In de 50e minuut zette Hector een aanval over rechts op door Nienke Wierenga, Lisa Nijman en Mairée, maar de Twenthe verdediging kon net op tijd een doelpunt voorkomen.
In de 58e minuut kreeg de rechtsbuiten van Twenthe een goede kans. Haar schot werd door Sanne van der Heide tot cornerbal verwerkt.
Ook de Twenthe keepster kon een schot van Mairée net tot corner verwerken. Ook schoten van o.a. Lisa waren voor de keepster.
Hector zette op het laatst alles op alles en speelde één op één achterin waarvan Twenthe profiteerde in de 90e minuut. Hiermee werd de 0-2 eindstand bepaald, waarbij de eerste helft van beide partijen beter was dan de tweede helft, maar een wedstrijd met veel kansen waarin meer gescoord had kunnen worden.

Zondag 20 september spelen de Hector VR1 dames hun eerste competitiewedstrijd thuis tegen Holten VR1. De aanvang van deze wedstrijd op sportpark Het Doesgoor is 10.45 uur.
Wij hopen dat het publiek ook de weg weet te vinden naar Het Doesgoor om Hector VR1 te zien spelen.