Hector vrouwen weer actief in competitieverband op zondag.

SV Hector heeft weer een vrouwenteam dat op de zondagen zal deelnemen aan de reguliere competitie. Met 17 vrouwen op papier en met een inmiddels compleet kader (dank aan de interim-trainer Peter List) zullen zij opereren in de 5e klasse 02.

De voorlopige competitie indeling is als volgt:

1. SV Hector VR1

2. VV Twenthe VR1

3. BSC Unisson VR1

4. Juventa’12 VR1

5. SVO Twickel VR2

6. Markelo VR1

7. FC Eibergen VR2

8. VV Holten VR1

9. SV Rijssen VR1

10. SV Enter VR1

11. Witkampers/Klein Dochteren VR3

Alvorens de competitie gestart wordt, worden er eerst nog bekerwedstrijden gespeeld.

De bekerpoule ziet er als volgt uit.

1. SV Hector VR1

2. VV Twenthe VR2

3. Juliana’32/Wilhelminaschool VR1

4. Tubantia VR2

De eerste wedstrijd in de bekercompetitie werd thuis gespeeld tegen Tubantia VR2.

Hector VR1 begon wat onwennig aan de wedstrijd. Het was dan ook Tubantia dat in de beginfase meer balbezit had. Maar na een minuut of tien was het Hector dat het initiatief meer naar zich toe trok. Het kreeg zelfs een uitgelezen mogelijkheid om op voorsprong te komen maar de terecht toegekende strafschop werd helaas naast geschoten. Het laatste gedeelte was weer meer voor Tubantia en ondanks kansjes over en weer werd er voor rust niet gescoord.

Na de rust werd het voetbal er niet beter op. Het was onrustiger waardoor veel balverlies werd geleden. Tubantia had het overwicht maar creëerde weinig grote kansen en wanneer er zich een mogelijkheid voordeed, stond Sanne van der Heide prima te keepen. Mede hierdoor werd de 0-0 eindstand bereikt. De Hector dames zijn het seizoen 2020-2021 dus nog ongeslagen.

Zondag 6 september wacht een zeer lastige uitwedstrijd tegen Juliana’32/Wilhelminaschool VR1 waarna op zondag 13 september de bekerwedstrijd tegen VV Twenthe VR2 wordt gespeeld op Sportpark het Doesgoor, aanvang 10.45 uur.

Wij hopen dat het publiek ook de weg weet te vinden naar het Doesgoor om de SV Hector vrouwen 1 in de competitie te zien spelen.