Hector JO19-1: de kop is er af.

Eindelijk was het dan zover. Na maanden zonder voetbal de eerste officiële wedstrijd voor Hector JO19-1. Na 2 weken voorbereiding van het team in een nieuwe samenstelling, was er zaterdag de eerste echte test case: de eerste bekerwedstrijd van het seizoen, uit tegen Sportclub Neede JO19-1.

Het team van Hector heeft een vrij grote selectie van 16 spelers. Keus genoeg dus voor de trainer om 11 man op de mat neer te zetten en een ruim aanbod van verse krachten om in te vallen wanneer dat nodig is.
In het begin was het nog een beetje aftasten, al had Hector wel het betere van het spel. Echt grote kansen kregen ze nog niet in de eerste 10 minuten. Na een prima opgezette aanval kreeg Hector een hoekschop die werd genomen door Raùl. Die gaf de bal strak voor en deze werd prima binnen gekopt door Ibrahim. De eerste goal van het seizoen was een feit.
Het spel ging op dezelfde manier verder. Met degelijk voetbal zonder echt veel kansen leek het team met een 0-1 voorsprong de rust in te gaan. Maar vijf minuten vóór rust kreeg Neede een vrije trap na een noodgedwongen overtreding op een plek net buiten de 16.
Deze werd keihard binnen geknald en de 1-1 stond op het scorebord. Dit was tevens de ruststand.

De 2e helft probeerde Hector uit alle macht om een voorsprong te forceren. Het kreeg behoorlijk goede kansen, maar het schortte telkens in de afronding. Hector was de bovenliggende partij maar het ontbrak aan die ene bevrijdende goal. Neede kwam er niet meer aan te pas en leek zelfs tevreden met een gelijkspel. Er werd door hen amper nog druk gezet.
En toen eigenlijk vanuit het niets werd Raùl diep weggestuurd. Die ging alleen op de goal af, passeerde met een mooie beweging de keeper en rondde koelbloedig af. Daar was dan toch de verdiende voorsprong zo’n 10 minuten voor tijd.
Hector bleef doordrukken en het werd zelfs nog 1-3 door Nick die in de rebound scoorde.

1-3 was ook de eindstand. Een prima resultaat voor de 1e wedstrijd. Een wedstrijd met vlagen mooi voetbal maar ook nog genoeg ruimte voor verbetering.
Aanstaande zaterdag thuis om half 3 tegen 1e klasser ST Reunie/GSV’63 JO19-1.