We mogen weer voetballen, maar helaas niet zonder regels!

Vanaf maandag 24 augustus gaan bij Hector de trainingen en wedstrijden weer van start op Sportpark het Doesgoor.
Het Hector Corona team heeft onlangs de geldende basisregels van NOC/NSF en de KNVB besproken en waar nodig aangevuld met eigen regels.
Hieronder staan onze basisregels waarbij we met klem verzoeken dat een ieder zich aan deze regels houdt. Alleen op deze manier kunnen we ons sportcomplex veilig èn open houden.

Trainingen en wedstrijden:

• Tijdens de trainingen en de wedstrijden geldt voor alle spelers dat de 1,5m afstand in het veld niet hoeft te worden toegepast.
    Buiten het veld geldt de anderhalvemeter regel voor alle personen vanaf 18 jaar en ouder. Voor kinderen t/m 12 jaar geldt de afstandsregel niet. Niet naar elkaar, maar ook niet naar ouderen. Voor kinderen van 13 t/m 17 jaar geldt de anderhalvemeter regel niet onderling, maar wel naar personen vanaf 18 jaar;
  • Bij klachten moet je thuis blijven en je laten testen. Bij twijfel blijf je ook thuis. Daarnaast kan de trainer of leider beslissen om je naar huis te sturen als hij/zij twijfels heeft over de gezondheid;
  • Bij een coronavaststelling in hetzelfde huishouden blijf je thuis;
  • Ontsmet je handen bij het betreden en het verlaten van het complex;
  • Elke speler neemt zijn eigen bidon mee. De bidons van de club worden niet gebruikt. Schrijf jouw naam op je bidon;
  • Vervoer naar uitwedstrijden: personen van verschillende gezinnen mogen wel samen reizen. Het advies is echter om wel een mondkapje te dragen.
  • Toeschouwers/supporters zijn welkom op ons complex. Voor personen van 18 jaar en ouder geldt echter nog steeds de 1,5 meter regel.

Kleedkamers – Trainingen

• Tijdens trainingen kunnen kinderen t/m 17 jaar voorlopig geen gebruik maken van de kleedkamers. Thuis omkleden en douchen.
  • Vanaf 18 jaar moet men in de kleedkamer anderhalve meter afstand bewaren. Dit betekent dat er per team twee kleedkamers beschikbaar moeten zijn. Tijdens trainingen kan er in dat geval voor gekozen worden om in kleinere groepen na elkaar te douchen of om te kleden.

Kleedkamers – Wedstrijden

• Voor de jeugdteams zijn er voor de thuis- en uitspelende teams kleedkamers beschikbaar. Bij veel thuiswedstrijden kan verzocht worden in tenue te komen en na afloop thuis te douchen. Dit zal via de leider worden gecommuniceerd. Ouders worden verzocht zo min mogelijk in de kleedkamer accommodatie te komen.
  • Voor de senioren elftallen zijn er alleen voor de bezoekende club per elftal 2 kleedkamers beschikbaar. Thuis spelende teams thuis omkleden en douchen.

Kantine/terras

• Kantine en terras zijn open! Vanaf 10 augustus geldt er voor de horeca, en dus ook voor de kantine van SV Hector, een registratieplicht. Alle bezoekers dienen op de daartoe aanwezige lijst tijd, naam en telefoonnummer te registreren. Registratielijst ligt op tafel bij de ingang van de kantine
  • In verband met de anderhalvemeter regel zijn er zowel binnen als buiten onvoldoende plekken beschikbaar om alle teams gelijktijdig te kunnen faciliteren. Hou hier rekening mee!
  • Betaal zoveel mogelijk contactloos of met de pin;
  • Volg de aanwijzingen op die op de diverse plekken in en rondom de kantine geplaatst zijn.
  • In de kantine is een tafelopstelling gemaakt met voldoende ruimte tussen de tafels. Bij mooi weer kunnen er ook zitplaatsen gecreëerd worden op het terras. Vriendelijk verzoek de tafels niet te verplaatsen!

Algemeen:

• Het bestuur houdt zich het recht voor om mensen de toegang tot het complex te weigeren indien men zich niet houdt aan de algemene regels van het RIVM;
  • Mensen die zich niet laten testen op het coronavirus als ze teruggekeerd zijn uit een oranje of rood gebied, zijn minimaal 10 dagen niet welkom op het complex;
  • Is men negatief getest op corona, dan is men welkom op het complex. Indien men alsnog toch symptomen krijgt, laat je je opnieuw testen en blijf je thuis;
  • Telefoonnummer coördinator corona team; 06-42 22 88 33
  • Telefoonnummer GGD – Bel gratis 0800-1202(elke dag van 8:00 tot 20:00 uur).
  • Ga verstandig om met de regels van het RIVM en met de regels die door het coronateam zijn gemaakt. Ook wij vinden het niet leuk dat er zoveel regels zijn, maar het coronavirus is nog steeds onder ons!

Bovenstaande regels zijn overgenomen uit het algemeen protocol verantwoord sporten, opgesteld door het NOC*NSF en overgenomen door de KNVB op 10 augustus 2020 en aangevuld met eigen verenigingsregels.

We hebben geprobeerd om met bovenstaand schrijven zoveel mogelijk duidelijkheid te geven. Mochten er toch nog vragen zijn of twijfel je ergens over? Dan zijn wij als corona team altijd bereikbaar om naar een antwoord of oplossing te zoeken.