DANK VOOR 7 JAAR GROEN WIT!

En dan …dan…dan is het stil, stil om het Corona virus dat de hele wereld in zijn macht heeft, maar dat ook langzaam beheersbaar lijkt te zijn. Mits eenieder zich aan de regels houdt. Een virus dat ook de voetbalwereld een lange tijd heeft platgelegd. Gezondheid is echter veel belangrijker en ik hoop dan ook dat jullie en je omgeving vrij zijn gebleven van dit virus.

Maar ook stil, stil op ’t Doesgoor om het afscheid na 7 mooie jaren bij deze prachtige club. Zondag 24 mei: SV Hector – Sp. Markelo een mooi affiche als laatste wedstrijd van het seizoen, maar voor mij een wedstrijd met veel meer lading. Mijn laatste wedstrijd als Trainer/ Coach van Hector, een wedstrijd waarin de spanning volledig anders zou zijn, het zou een wedstrijd zijn in het teken van afscheid. Afscheid van spelers, afscheid van de staf, maar met name een afscheid van een mooie club. 7 jaar Hector, 7 mooie jaren, 7 jaren waarin wij vrij constant gepresteerd hebben, 7 jaar geen nacompetitie voor degradatie, in 7 jaar één keer spelend voor promotie en wat waren ze bij de buren blij dat wij de dubbel van RSC niet wonnen. 7 jaar vele kilometers richting het Twentse Haagje, 7 jaren met vele mooie, bijzondere, emotionele, leuke gesprekken in de kantine en de verschillende bestuurskamers. 7 jaar lang vele mooie mensen ontmoet en in die 7 jaar er ook vele vrienden bij gekregen. 7 jaar met vele fantastische spelers mogen werken en iedereen was uniek en had zijn waarde op zijn manier. Ik ga dan ook geen namen noemen want ik wil niemand tekort doen.
7 jaar met een top staf waarin wij elkaar altijd goed aanvoelden, maar ook aanvulden, met discussies, oneens zijn, maar altijd met hetzelfde doel: “Wat is het beste voor het team”. Want in 7 jaar hadden we altijd één doel en dat doel stond bij ons allemaal bovenaan, op tijd handhaven en dan maar kijken wat er mogelijk was.

Hector is een club die van ver moest komen, maar die vandaag de dag alles super voor elkaar heeft. Een prachtige accommodatie, kleedkamers, kunstgras, kantine, etc. op een mooie locatie aan de rand van Goor. Een club die de laatste jaren meerdere nevenactiviteiten, partners heeft aangetrokken en dat zijn ook absoluut redenen waarom de club er nu zo goed voorstaat. En als ik dan één kanttekening zou mogen plaatsten, super wat er allemaal gebeurt, de bedrijvigheid op meerdere vlakken , het bruisende, maar vergeet niet dat je een voetbalvereniging bent en besteedt daar aandacht aan. Met deze zin en de opmerking erbij dat jullie al de goede weg zijn ingeslagen middels het budget voor jeugdtrainers en een verantwoordelijke hebben aangesteld (oud speler ) binnen het bestuur die wat meer over de voetbalzaken gaat, weet ik dat ook het voetbal in een aantal jaren naar een hoger plan word gebracht. Dat geeft mij een goed gevoel.

Nogmaals dank aan eenieder, spelers, staf, bestuur, supporters, vrijwilligers, Hectorianen dat ik 7 jaar deel heb uit mogen maken van deze familie, want een familie dat is het.

Het ga jullie goed, blijf gezond voor jezelf en je naasten. En veel succes op voetbal gebied binnen alle geledingen van de club en tot op het Doesgoor.

Groet Mark

Aanvulling van het bestuur:

Het Bestuur zal een officieel afscheid organiseren voor de “afscheidnemende staf”. Zodra de gelegenheid zich voordoet zal dit, ook in het bijzijn van de supporters, worden georganiseerd.