Bij de jeugd mag de bal weer rollen (1).

De overheid kondigde dinsdagavond jl. aan dat de buiten sporten vanaf de volgende fase in de coronacrisis weer is toegestaan voor kinderen tot twaalf jaar. Voor de categorie sporters van twaalf tot en met achttien jaar worden de mogelijkheden ook verruimd, zij mogen vanaf volgende week woensdag weer sporten met anderhalve meter afstand.

Clubs mogen trainingen en alternatieve voetbalvormen organiseren. Wedstrijden spelen tegen teams van andere clubs is nog niet mogelijk vanwege de risico’s die het reizen met zich meebrengen.

Nu er groen licht is, komt de Knvb snel met protocollen en tips voor trainingen en andere voetbalvormen.

Daarmee moeten coaches van verenigingen geholpen worden bij de herstart.

Hector is met de nodige voorbereidingen bezig om voor haar jeugd de trainingen “coronaproof” aan te bieden.

Houd de website goed in de gaten voor het laatste nieuws.