Gras kent geen corona virus.

Nu er de rest van het seizoen niet meer gevoetbald wordt, heeft de Gemeente Hof van Twente besloten om al te beginnen met het groot onderhoud van de velden op het Doesgoor. Normaal werd met deze klus begonnen na afloop van de allerlaatste wedstrijden, die van ons Henk Nijenhuis jeugdtoernooi.

En dat houdt in dat binnenkort Gildebor begint met het groot onderhoud van de grasvelden 1 en 3, alsmede het oefenveld. Er worden beluchtingsgaten geprikt, waar nodig bij gezaaid en gesproeid.
Rolugro is inmiddels al begonnen met het groot onderhoud van het kunstgrasveld 2. Dat wordt geborsteld en aangevuld met kurk.

Omdat er vanaf heden ook gesproeid gaat worden op de echte grasvelden, heeft de Hector club van zelfwerkzaamheid (zoals ieder jaar) inmiddels alle reclameborden rond veld 1 ingepakt in zeil, evenals de dug outs. Dat beschermt tegen het bruin worden van die borden en dug outs vanwege het grondwater waarmee gesproeid wordt.
Ook zijn de doelen verwijderd, zodat er overal met de maaimachine kan worden gereden.

Maar vanwege de heersende Corona maatregelen worden alle klussen op het Doesgoor nu uitgevoerd door groepjes van 3 man, die uiteraard de vereiste afstand van 1,5 meter in acht nemen.

En dus niet met de minimaal 15 man die altijd op woensdagmorgen aanwezig zijn! Maar ook met 3 man kan er nog flink gezeurd worden, geloof dat maar!

Wat zullen de velden er straks perfect bijliggen als het nieuwe seizoen weer kan beginnen. Als……..