Pupil van de Week Jeyson Slag.

Al ruim voor de afgesproken tijd was Jeyson Slag (samen met mama en papa) op het Doesgoor aanwezig. Want hij had er zin in om Pupil van de Week te zijn. En dat kon je ook aan hem zien, want hij straalde van oor tot oor!

Jeyson speelt in Hector JO10-1 waar zijn vader leider van is. De dag ervoor had JO10-1 in een ongelooflijk spannende wedstrijd met 5-7 verloren van Twenthe JO10-2. Jeyson speelde die wedstrijd als laatste man, maar hij speelt (als echte linkspoot) ook wel eens als linkerspits. En pakt af en toe een doelpuntje mee. Hij wist overigens nog precies te vertellen hoe zijn eerste doelpunt bij Hector tot stand was gekomen: via een prachtig lobje over de keeper!
Maar dat zou hij later bij de keeper van de tegenstander toch anders doen. Iets meer op zekerheid.

Zijn favoriete voetbalclub is Heracles en hij is een groot fan van Hakim Ziyech.

Jeysons hobby’s zijn uiteraard voetballen en bouwen met Lego. En of het zijn hobby is, dat is natuurlijk de vraag, maar hij helpt thuis regelmatig met tafel dekken, de vaatwasser inruimen en werkt ook mee in de tuin. Goed werk Jeyson!

De bal met handtekeningen werd met grote dankbaarheid aanvaard, die krijgt vast en zeker een mooi plaatsje op zijn kamer.

Op het veld aangekomen maakte Jeyson zoals alle Pupillen van de Week een rondje langs de diverse belangrijke personen, zoals de elftalleider Henri, trainer Mark en natuurlijk de scheidsrechter. Een bijzonder vriendelijke man. Die uiteraard graag met Jeyson op de foto ging.

Samen met de spelers kwam Jeyson het veld op. Handen schudden met de tegenstanders ging dit keer niet gebeuren vanwege het welbekende virus.

Bij de toss mocht Jeyson vragen welke kleur de aanvoerder van Unisson wilde hebben. Het was geen gewoon muntje dat werd opgegooid maar één met zwart en wit aan beide kanten. Toch kreeg Jeyson van scheidsrechter Bennie Nijhuis daarna een echte munt die hij mocht houden!

De aftrap deed hij samen met de spits van Unisson en daar ging het richting keeper. Rustig wachten tot hij ongeveer bij de penaltystip was en vervolgens schoot Jeyson de bal, uiteraard met links, zuiver langs de keeper.

Later die middag bleek dat hij de enige was die kon scoren tegen die keeper, want de wedstrijd eindigde in 0-0.